خرم‌آباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست ازنا گفت: ورودی شهر ازنا در راستای پویش ملی مسیر سبز ایران پاک و در آستانه روز جهانی زمین پاک، از کلیه پسماندها به خصوص پسماندهای پلاستیکی، پاکسازی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ️منصور درویشی در کارگروه پسماند شهرستان اظهار کرد: روزانه ۶۵ تن پسماند تر و خشک در شهر ازنا تولید و به سایت دفن پسماند منتقل می‌شود که حدود هفت تن آن، پسماندهای پلاستیکی است.

وی افزود: طرحی توسط شهرداری در زمینه حصار کشی پیرامون سایت دفن پسماند و ایجاد یک اتاقک نگهبانی در مسیر ورودی و خروجی سایت، در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، مورد پیشنهاد و بررسی قرار خواهد گرفت.

شهردار شهر ازنا نیز افزود: رها سازی پسماند در حاشیه راه به ویژه کیسه‌های پلاستیکی، همواره منظره‌ی زشتی از طبیعت، برای رانندگان و مسافران عبوری، حاضران در طبیعت و کوهنوردان به نمایش می گذارد.

منوچهر حسنی اضافه کرد: همه ساله با نزدیک شدن به بهار طبیعت، طرح‌هایی برای پاکسازی طبیعت از پسماند با عناوین مختلف «استقبال از بهار»، «پاکسازی طبیعت» و «پویش ایران سبز – مسیر پاک» برگزار می شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان نیز ضمن تشکر از اقدامات خوب شهرداری ازنا، افزود: عملکرد شهرداری ازنا از میان سایر شهرداری‌های سطح استان، در زمینه‌ی اجرای قوانین زیست محیطی مناسب بوده است.

نبی اله قائدرحمتی افزود: از آنجا که پسماندهای رها شده در طبیعت تنها شامل کیسه های پلاستیکی نمی‌شود اما نمود این قبیل پسماندها در طبیعت بیشتر است چون با رهاشدن این پسماندها در لابه لای گیاهان مرتعی، پاکسازی آنها سخت‌تر نیز می‌شود.

وی ادامه داد: پسماندهای پلاستکی علاوه بر تأثیر مخرب زیست محیطی به علت زمان‌بر بودن تجزیه آن‌ها آثار منفی بیشتری روی طبیعت می‌گذارد.

قائدرحمتی افزود: امیدواریم با فرهنگ‌سازی آموزش و رعایت بیشتر از سوی شهروندان، شاهد کاهش این مشکل در ورودی‌های شهرها باشیم.