یاسوج- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شروع بارندگی های دیشب گفت: شدت بارندگی در استان از ظهر امروز (پنجشنبه) آغاز می شود.

"علیرضا نیکروز" روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: نوع بارش امروز به صورت رگباری و هشدار سطح نارنجی است که مخاطراتی از جمله بارش تگرگ، صاعقه و وزش تندبادهای لحظه ای در پی دارد.

نیکروز یادآور شد: بارش های بهاری به صورت لحظه ای و رگباری است بنابراین اگر در یک منطقه حجم بارش کم باشد ولی شدت آن زیاد خواهد بود.

لبریز شدن سدهای استان و خطراتی برای روستاهای مجاور

وی افزود: با توجه به بارش خوب امسال در حال حاضر همه سدهای استان لبریز است و با بارش کوچکی روستاهای مجاور سدها را در معرض خطر قرار می دهد که تقاضا داریم این اهالی ایمنی لازم را هم از نظر نیروی انسانی و هم ادوات کشاورزی رعایت کنند و با خطر سیلاب روبه رو نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از کوهنوردان تقاضا کرد تا پایان سامانه بارندگی از صعود به کوه خودداری کنند، همچنین مسافران و همشهری ها در کنار رودخانه ها و مناطق کوهستانی و پرخطر مستقر نشوند.

نیکروز هم به ساکنان روستاهایی که برخی از منازل آنها در خطر رانش قرار دارد هشدار دارد: خود مراقبتی را جدی بگیرند.

در پاسخ به روستای"دار گنجی" " در بخش "چاروسا" که تحت تاثیر رانش قرار گرفتند، گفت: ساکنان خانه های رانشی، منزل خود را ترک کردند و هماهنگی های لازم با بنیاد مسکن برای ساخت منزل جدید انجام شد و بخشدار و دهیاری را ملزم به نظارت بر این موضوع شدند.

به گزارش ایرنا، ساکنین ۲ خانه روستای "دار گنجی" "بخش "چاروسا" از توابع کهگیلویه و بویراحمد است در ابتدای امسال در معرض رانش قرار گرفته اند،

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان پیش تر در گفت و گو با ایرنا علت های رانش روستا را احتمال عملیات راهسازی در سال های گذشته برشمرد و گفت: جاده ای که در سنوات گذشته در کنار این روستا احداث شد، با بارش های شدید و عبور جاده، رانش روستا را موجب شده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.