بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس نشان از همدلی آنها با مظلومان فلسطین و عزم جدی برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس، تجلی قدرت اسلام در حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف است که امروز مردم ولایتمدار بار دیگر این قدرت را به رخ جهانیان کشیدند.

وی افزود: مردم ولایتمدار امروز با احساس مسوولیت و تعهد در این روز جهانی به خیابان ها آمدند و به استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی اعلام کردند که فلسطین را تنها نخواهند گذاشت و همواره حامی مظلومان خواهند بود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه ظلم بی‌پایان رژیم غاصب اسراییل امری آشکار است، گفت: سالها است که این رژیم غاصب فلسطین محل جنایت های خود قرار داده و جدای از هتک حرمت به مسجدالاقصی حتی به کودکام مظلوم نیز رحم نمی کند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: وقتی فرزندان مسلمان این سرزمین با نثار خون از آرمان مقدس خود دفاع می کنند بنابراین وظیفه ما است که با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها، مظلومیت فلسطینی ها را به گوش جهانیان برسانیم.

وی با اشاره به تاثیر نامگذاری روز قدس در تضعیف رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: این رژیم اشغالگر پیش از انقلاب اسلامی در حال پیشروی در منطقه بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و ابتکار امام راحل(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس از پیشروی این رژیم جنایتکار جلوگیری شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: در واقع برگزاری راهپیمایی های باشکوه روز قدس، حضور حماسی مردم و شکل گیری جریان انتفاضه موجب شد که این رژیم کودک کش کرانه باختری را تحویل دهد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است و امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ این روز را برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیست در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند.