اراک - ایرنا - نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی این شهرستان توسط سهامدار عمده شرکت پتروشیمی شازند (گروه توسعه بانک ملی) آغاز شد.

«محمود احمدی بیغش» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود : هزینه ساخت این بیمارستان حدود یک هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که با توجه به مصوبه هیات دولت سیزدهم از سوی شرکت پتروشیمی شازند پرداخت و تجهیز و تامین نیروی انسانی این بیمارستان هم توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: زمین این بیمارستان به وسعت چهار هزار متر مربع تامین شده و امید است با تزریق به هنگام اعتبارات، این بیمارستان در برنامه زمانبندی شده ساخته، تجهیز و در اختیار مردم این خطه قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع ساخت این مرکز درمانی از سال ۹۷ در قالب یک صورتجلسه باقی ماند و هیچ اقدامی از سوی مسئولان امر انجام نگرفت.

احمدی بیغش با بیان اینکه دولت قبل اراده‌ای بر ساخت بیمارستان در شازند نداشت، بیان کرد: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم چندین نشست به مسئولان مربوطه و وزیر بهداشت برگزار و موضوع ساخت این بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان ۲ سال طول می‌کشد، تاکید کرد: ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در شازند، علاوه بر تامین نیاز مردم شهرستان و اتفاقات ناگوار که گاهی در صنایع بزرگ شهرستان شازند پیش می‌آید ، بخشی از نیاز درمانی استان‌های لرستان و همدان را نیز پوشش خواهد داد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت سه واحد بزرگ صنعتی تولیدی در این شهرستان و خسارات غیر قابل جبران به روح، روان ، جسم و زندگی مردم شهرستان خاطر نشان کرد: با ساخت این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی می‌توان گفت ، برای نخستین بار است که یکی از صنایع شهرستان یک اقدام عام المنفعه در این وسعت انجام می‌دهد تا بخش کوچکی از آلام مردم این شهرستان را جبران کند.