گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس درشرق استان گلستان از برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس بهاره این شهرستان بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این رخداد ورزشی از هفتم اردیبهشت امسال آغاز می‌شود.

بهروز نیازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موافقت برگزاری مسابقات کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس از فدراسیون سوارکاری اخذ شده اما تعداد هفته‌های آن بستگی به شرایط آب و هوایی و گرمای منطقه دارد.

وی اضافه کرد: مجموعه سوارکاری گنبدکاووس به تجهیزات روشنایی مناسب برای برگزاری تعدادی از کورس‌ها زیر نور مجهز شده و این موضوع به فدراسیون نیز اعلام شده است.

نیازی ادامه داد: مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس در سه هفته ابتدایی روزهای پنجشنبه و جمعه و با شروع مسابقات اسبدوانی در شهر "بندرترکمن" فقط روزهای پنجشنبه برگزار خواهد شد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس همچنین بابیان اینکه این هیات آمادگی کامل برای برگزاری مسابقات کورس بهاره این شهرستان را دارد، اظهارداشت: ثبت نام هفته نخست این رقابت‌ها پس از تعطیلات عید سعید فطر آغاز می‌گردد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

پرونده فصل ۱۴۰۱ کورس اسبدوانی گنبدکاووس بسته شد

مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس به ایستگاه آخر رسید