گرگان-ایرنا- استاندار گلستان با صدور پیامی از روز جهانی قدس به عنوان اقدامی در حمایت از ملت مستضعف و مظلوم سراسر جهان یاد کرد و از مردم خواست در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پیام علی‌محد زنگانه که امروز پنجشنبه صادر شده آمده است: پشتیبانی از مردمی که با دست خالی در مقابل رژیمی که از حمایت ابرقدرت‌ها برخوردار است و در مسیر دستیابی به اهداف سلطه جویانه خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی کند، نشانه درایت و هوشمندی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

وی در این پیام اظهار داشت: بنا به فرمایش رسول مکرم اسلام "ممکن است حکومتی با کفر باقی بماند ولی با ظلم باقی نمی ماند" و بنا به درایت امامین انقلاب اسلامی که الگویی در جهان امروز برای حمایت از مظلومان و مستضعفان هستند، امیدواریم هرچه زودتر شاهد نابودی این رژیم جعلی، کودک کش، جنایت کار و عامل تفرقه و نفاق در دنیا باشیم.

وی بیان کرد: مردم نگارستان ایران اسلامی در حالی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به استقبال روز جهانی قدس می روند که طی روزهای اخیر شهید بزرگوار مقداد مهقانی را که بر اثر بمباران رژیم جنایکار صهیونیستی در کشور سوریه به شهادت رسید، تشییع کرده اند.

در این پیام همچنین آمده است: شهادت مظلومانه مقداد مهقانی نشانگر اوج مظلومیت جمهوری اسلامی و تمامی آزادی خواهان جهان در مقابل ظلم و ستم رژیم جنایکار صهیونیستی است که با حمایت اربابان امریکایی خود از هیچ اقدام ضد بشری، پرهیز نمی کنند.

امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.