اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: میزان بارش‌های سال زراعی جاری (اول مهرماه سال گذشته) تاکنون در این استان نسبت به میانگین بلندمدت، ۲۶ درصد کمتر است.

«رضا مرادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این مدت، ۱۶۵ و ۶ دهم میلیمتر بارندگی در این استان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: میزان بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته نقاط مختلف این استان در اراک به سه و ۶ دهم میلیمتر، ساوه ۲ و چهار دهم میلیمتر، تفرش هفت و چهار دهم میلیمتر، خمین ۲ میلیمتر، محلات یک میلیمتر، شازند ۱۷ و ۲ دهم میلیمتر، خنداب هفت و ۲ دهم میلیمتر، کمیجان ۶ و نیم میلیمتر، دلیجان چهار دهم میلیمتر، آشتیان چهار و هفت دهم میلیمتر، غرق آباد ۲ و ۲ دهم میلیمتر، فرمهین ۶ و ۲ دهم میلیمتر، و مامونیه ۲ و ۲ دهم میلیمتر، رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی تا ساعات عصر امروز (پنجشنبه) در برخی از ساعات رگبار باران، احتمال رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید در این استان پیش‌بینی شده است.

مرادی اظهار کرد: هر چند فعالیت بارشی سامانه از امشب (پنجشنبه شب) کاهش می‌یابد اما، احتمال برخی رگبارهای پراکنده تا فردا (جمعه) در برخی از نقاط استان مرکزی بویژه مناطق نیمه‌شمالی استان مرکزی دور از انتظار نیست و بیشتر فعالیت سامانه در فردا (جمعه) بصورت وزش باد شدید است.

وی گفت: با عبور سامانه بارشی، دمای هوا از امشب روند کاهشی دارد و این روند موجب کاهش محسوس دما در ۲ روز آینده بویژه در ساعات بامداد و صبح شنبه می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: بر این اساس، احتمال وقوع دمای صفر و حتی زیرصفر در برخی مناطق سردسیر و کوهستانی استان وجود دارد که می‌تواند منجر به خسارت به محصولات کشاورزی در این مناطق شود.

۱۶۵ و ۶ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه سال گذشته) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.