اهواز - ایرنا - ملی پوش کشتی فرنگی ایران با بیان اینکه هدف اصلی حضورم در رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان جهان ۲۰۲۳ است گفت: به دنبال کسب نشان طلا در این پیکارها هستم.

ایمان محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا از سطح بالایی برخوردار بود زیرا بسیاری از قهرمانان دنیا با آمادگی خوبی در این پیکارها شرکت کرده بودند اما خوشحالم که توانستیم قهرمان رقابت ها شویم.

وی افزود: دور نخست مسابقات استراحت داشتم و در دور دوم کشتی گیری از هند را ۹ بر صفر بُردم؛ در دور سوم با حریفی از کره جنوبی کشتی گرفتم و توانستم ۹ بر صفر پیروز شوم. دور بعد و در بازی فینال به مصاف حریف ازبکستانی رفتم که ۹ بر صفر او را شکست داده و به نشان طلا رسیدم.

دارنده نشان طلای رقابت‌های کشتی فرنگی آسیا گفت: ۵۰ روز دیگر قرار است به همراه تیم ملی در یک تورنمنت بین المللی دیگر به میزبانی قرقیزستان شرکت کنم که آخرین مرحله انتخابی برای مسابقات جهانی است. تمام مدعیان در این رقابت ها حضور داشته و امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنم.

وی افزود: شرایطم بسیار خوب است و در اردوها خیلی خوب تمرین می کنم. قطعا حضور در تورنمنت های بین المللی مختلف به تجربیاتم اضافه می کند و به هدفم یعنی طلای جهانی صربستان نزدیک تر می شوم.

محمدی گفت: روز به روز به آن چیزی که مد نظرم است نزدیکتر می شوم و سعی می کنم این شرایط را حفظ کنم. به خوبی می دانم که کار سختی در پیش دارم و باید بیشتر تلاش کنم.

وی افزود: جا دارد از رییس فدراسیون تشکر کنم که همه امکانات را برای ملی پوشان فراهم می کند تا بهترین نتیجه کسب شود، بسیاری از کشورها حتی نیمی از امکانات ما را در اختیار ندارند اما فدراسیون کشتی ایران با برگزاری اردوهای مناسب و خوب، زمینه موفقیت کشتی گیران را فراهم می کند. همچنین باید از کادر فنی تیم ملی و مربیان شهرستان که بسیار زحمت می کشند، تشکر کنم.

وی ضمن گلایه از مسوولان شهرستان ایذه در توجه نکردن به مدال آوران کشتی افزود: کشتی ایذه به لحاظ سخت افزار و نبود تشک مناسب، شرایط خوبی نداشته و احتمال مصدومیت کشتی گیران بسیار زیاد است. کشتی گیران ایذه ای در تمام تورنمنت های بین المللی سربلند بوده اند لذا از مسوولان شهرستان انتظار داریم که از جامعه کشتی حمایت کرده و این افتخارآفرینی‌ها را شانسی ندانند.

گفتنی است ایمان محمدی کشتی گیر وزن ۶۳ کیلوگرم کشورمان در رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان آسیا موفق به کسب مدال طلا شد، وی همچنین در رقابت های جوانان و امیدهای جهان موفق به کسب ۲ نشان طلا شد.