مشهد- ایرنا- همایش بین‌المللی "قدس میراث مشترک ادیان" عصر پنجشنبه در صحن قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعالی حرم مطهر رضوی در این همایش گفت: انقلاب اسلامی توجه خود به امت واحده اسلامی را در هیچ مقطعی فراموش نکرده است.

مصطفی فیضی افزود: اکنون نیز هر روز بیشتر از قبل و هر سال آماده تر از قبل این جهاد بی امان تا اضمحلال دشمن صهیونیست با وحدت جوامع اسلامی استمرار خواهد یافت.


وی اظهار داشت: امروز ندای وحدت و مبارزه با دشمن بشریت و آزادی خواهی اسراییل غاضب را از حرم مطهر ندا می‌دهیم.

در این همایش شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و صابر کربلایی رییس بنیاد فلسطین در پاکستان هم به صورت برخط و ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به صورت حضوری به زبان عربی در حمایت از فلسطین و تاکید بر حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس سخن گفتند.


در پایان این همایش شرکت کنندگان طوماری در حمایت از فلسطین امضا کردند در این طومار آمده بود ما شرکت کنندگان در همایش بین المللی "قدس میراث مشترک ادیان" ضمن تاکید بر حق مشترک و عادلانه پیروان ادیان الهی در بهره‌مندی از مقدسات الهی سرزمین فلسطین، اشغال این سرزمین و مسجد الاقصی توسط صهیونیست های جنایتکار را محکوم نموده و از همه آزادگان جهان، دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و همه سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم در مقابل اشغالگران ایستادگی کنند و از حق تعیین سرنوشت و بازگشت تمامی رانده شدگان و ساکنان اصلی فلسطین حمایت نمایند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد، ساعت ۱۰ فردا از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، طبق فرمایش امام(ره) برای حمایت از مردم فلسطین، روز جهانی قدس نام‌گذاری شده است. بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی راهپیمایی کنند. در این روز مراسم های متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می‌شود.