دمشق- ایرنا- سومین مراسم شب‌های قدر در حرم‌های حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) در شهر دمشق با حضور عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای ایرنا در دمشق، در مراسمی که در حرم مطهر حضرت رقیه (س) و با حضور پرشور دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) به ویژه رزمندگان فاطمیون، ایرانیان مقیم و کارگزاران جمهوری اسلامی در دمشق برگزار شد، ابتدا دعای کمیل و سپس دعای جوشن کبیر توسط مداحان اهل بیت (ع) قرائت شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده در سخنانی در این محفل نورانی در خصوص ارزش شب‌های قدر و به ویژه شب ۲۳ ماه مبارک رمضان سخنانی ایراد کرد.

وی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان را شب امضای اعمال شیعیان از سوی امام زمان (عج) عنوان کرد و با اشاره به این که شهدای مدافع حرم برات شهادت خود را در حرم حضرت رقیه (س) گرفته‌اند، بیان داشت: این حرم جایی است که شهدای مدافع حرم در آن حضور داشتند و حاجت خود را از سه ساله امام حسین (ع) گرفتند.

سخنران حرم حضرت رقیه (س) با تاکید بر اینکه همه ما باید به دنبال اصلاح اعمال خود باشیم، تاکید کرد: همه ما باید همانند شهدا با خدا معامله و عهد ببندیم و در راه او قدم برداریم.

وی با بیان اینکه در عالم دو گونه عهد وجود دارد، تصریح کرد: عهد اول با خداست که برخی از انسان‌ها با خدا عهد و پیمان می‌بندند و در راه خدا حرکت می‌کنند و از مسیر عبادت به عبد بودن می‌رسند که نمونه بارز آن شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی به عنوان عبد خاص و صالح خدا است.

حجت الاسلام حسین زاده شب ۲۳ ماه مبارک رمضان که سومین شب قدر می‌باشد را شب وفای به عهد مسلمانان با خدا دانست و گفت: در این شب بزرگ انسان باید کمر شیطان را بشکند تا به خدا برسد.

وی عهد دوم را عهد شیطان با خدا دانست و اظهار کرد: شیطان از ابتدای خلقت انسان و این که خدا او را بالاتر از همه مخلوقات قرار داد، به دشمن انسان تبدیل شد و قسم خورد که انسان را منحرف کند؛ از این رو شیطان همواره تلاش دارد که انسان را به انحراف بکشاند.

پس از برنامه سخنرانی، این مراسم معنوی با روضه خوانی یکی از مداحان اهل بیت (ع) ادامه یافت و سپس مراسم قرآن به سرگیری انجام شد.

در حرم مطهر حضرت زینب (س) نیز مراسم شب قدر با حضور پرشور شیعیان زینبیه در مصلی حرم حضرت زینب (س) توسط دفتر رهبر معظم انقلاب در سوریه برگزار شد.