بیرجند - ایرنا - قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نمادی از همبستگی امت اسلامی است و نقطه امید مردم مظلوم فلسطین محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در بیرجند به خبرنگار ایرنا گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره)، تبلور وحدت و همبستگی امت اسلامی در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: امروز آحاد مردم با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس و سر دادن شعارهای پرمعنا در برابر صهیونیسم، آمریکا و زیاده‌خواهان بین‌المللی، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: همانطور که در ۴۴ سال گذشته ملت ایران به فرمان رهبری لبیک گفتند امروز نیز در همان مسیر ثابت قدم هستند.

وی اظهار داشت: همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که امت اسلامی پیوسته پیروز خواهد بود و استکبار و صهیونیسم در معرض نابودی هستند.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس امسال گفت: ملت ایران همیشه بیدار و در صحنه است و امروز هم به دعوت رهبرشان لبیک گفتند.

راهپیمایی روز قدس در مرکز استان حوالی ساعت ۱۰ امروز از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد و در مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران تا مسجد امام حسین (ع) ادامه یافت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسوولان استان و علمای اهل تسنن نیز به صفوف مردم پیوستند.

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور امروز در بیش از ۹۰ نقطه استان خراسان جنوبی برگزار شد.