شیراز- ایرنا- دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: آزادی قدس شریف کلید رمز همگرایی و وحدت ملت های اسلامی در قرن جدید است چرا که صهیونیسم عامل بی ثباتی، ناسازگاری، ناامنی و تنش و کشتار بی‌گناهان، جنگ‌های منطقه‌ای و فتنه‌های بین‌المللی طی ۷۵ سال گذشته بر علیه ملت‌های اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی جمعه در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: رویدادهای اخیر سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی در درون سرزمین اشغالی و افول قدرت حامیان این رژیم ستمکار مثل آمریکا از یک ویژگی خاصی برخوردار است؛ ما در یک مقطع زمانی بسیار حساس از تغییر و تحولات قدرت در منطقه غرب آسیا و در نظام جهانی قرار داریم.

وی ادامه داد: روز قدس از نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب و از منظر ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی و براساس دیدگاه اعتقادی، قرآنی و الهی یک میلییارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان جهان از یک جایگاه محوری برخوردار است و مساله اول ملت های اسلامی است.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: آزادی قدس شریف کلید رمز همگرایی و وحدت ملت های اسلامی در قرن جدید است چرا که صهیونیسم عامل بی ثباتی، ناسازگاری، ناامنی و تنش و کشتار بی‌گناهان، جنگ‌های منطقه‌ای و فتنه‌های بین‌المللی طی ۷۵ سال گذشته بر علیه ملت‌های اسلامی بوده است.

پدیده صهیونیسم مانع صلح و ثبات منطقه ای و جهانی است

سرلشکر صفوی افزود: پدیده صهیونیسم مانع صلح و ثبات منطقه ای و جهانی است و نابودی صهیونیسم یک نیاز و خواسته مردم منطقه غرب آسیا بلکه جهان آزادی خواه است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی سال هاست که خود را در کابوس حملات گسترده جبهه مقاومت از محورهای شمالی، از لبنان و حزب الله قهرمان و در شرق ملت سوریه و از همه مهمتر از داخل سرزمین های اشغالی یعنی نوار غزه و کناره باختری می بیند.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه دلایل متعدد برای این هراس و وحشت صهیونیست ها وجود دارد، یادآور شد: دلیل اول اینکه رژیم صهیونیستی در روند تحولات داخلی و افزایش اختلافات بنیادی گروه های سیاسی و بحران های اقتصادی داخلی قرار گرفته است و از طرف دیگر از قدرت هژمونی که کشورهای حامی غربی بطور خاص آمریکایی ها داشتند، کاسته شده است.

سرلشکر صفوی اظهارکرد: در درون سرزمین های اشغالی با از دست رفتن انگیزه های اعتقادی و جنگی در بین شهروندان مهاجر صهیونیستی به خصوص جوانانی که دیگر اعتقادات نسل های قبلی را ندارند، به شدت دچار یک بحران هستند.

وی ادامه داد: دلیل دیگر افزایش قدرت گروه های مقاومت در غزه و کرانه باختری است که فقط سال گذشته حدود یک هزار عملیات علیه صهیونیست ها داشته اند. همچنین روند رو به افزایش قدرت حزب الله لبنان و رهبر مجاهد آن حاج سید حسن نصرالله، معادله قدرت را در منطقه غرب آسیا در پیرامون این رژیم صهیونیستی به مرزهای فراتر از بازدارندگی رسانده اند.

نیروهای جبهه های مقاومت در حالت هجومی در ازای هر تهدید صهیونیست ها خسارات بزرگتری وارد می کنند

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا  در ادامه گفت: هم اکنون نیروهای جبهه های مقاومت در حالت هجومی به سر می برند و در ازای هر تهدید صهیونیست ها خسارات بزرگتری را وارد می کنند.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: صهیونیست‌ها در شکست های متعدد در جنگ های مختلف از جمله جنگ ۳۳ روزه و ۵۰ روزه غزه علیه صهیونیست ها، شکست های سیاسی، اقتصادی امنیتی اخیر از جمله از حزب الله لبنان در تنش مرزهای زیر دریای مدیترانه که خط تقسیم منابع نفت و گاز فلسطین اشغالی و لبنان بود، با تهدید حسن نصرالله، صهیونیست ها مجبور شدند این خط تقسیم را که دولت و ملت لبنان می‌خواستند را بپذیرند وعقب نشینی کنند.

سرلشکر رحیم صفوی افزود: تمام این فرایند قدرت‌گیری جبهه مقاومت از لبنان و سوریه و عراق و یمن تحت تاثیر انقلاب کبیر اسلامی ملت بزرگ ایران بود و تحت تأثیر حمایت‌های همه جانبه ملت بزرگ ایران از جمله در همین راهپیمایی روز قدس است که ملت ایران را به عنوان یک ملت پیشرو و الگو و قهرمان در بین سایر ملت ها درآورده است.

وی ادامه داد: امروز مردم مسلمان منطقه و جبهه مقاومت در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار گرفته‌اند و در این روز قدس و راهپیمایی حمایت مردم بزرگترین سرمایه و خط و نشان برای افول قدرت و از بین رفتن این رژیم سفاک، کودک کش و نامشروع منطق است. او اظهار داشت: مساله دیگر این است که انگیزه بیش از هفت میلیون فلسطینی آواره‌ای که از این سرزمین مقدس با صبر انقلابی در کشورهای مختلف کلید خانه هایشان را در دستشان نگاه داشته اند تا به یاری خداوند روزی به شهرها و روستاهای خودشان بازگردند.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: طی یک سال گذشته یعنی از روز جهانی قدس سال قبل تاکنون مردم مقاوم فلسطین و گروههای مبارز فلسطین به شیوه های نوین مقابله با صهیونست ها دست یافته اند و همچنین صحنه مقابله با صهیونیست های ظالم را از منطقه نوار غزه وحماس به سرزمینی که هم وسعت آن و هم جمعیت آن بالاتر است یعنی منطقه کرانه باختری رسانده اند و با اقدامات انفرادی جوانان فلسطین در مناطق شمالی، در مناطق اشغالی ۱۹۴۸، قدس شریف خواب را بر چشم صهیونیست ها حرام کرده اند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: اکنون توسعه مقاومت در کرانه باختری یک جغرافیای راهبردی را برای دشمن صهیونیستی به عنوان یک صحنه نبرد جدید، ناامن و بی ثبات کرده به نحوی که بیش از نیمی از توان نظامی، امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست ها را به خود مشغول کرده و کارنامه ناموفق آنها برای سرکوب و کنترل مقاومت کابوس وحشتناکی برای دولت های صهیونیستی شده است.

وی گفت: عملیات انفرادی جوانان مقاومت در قدس شریف و کرانه باختری، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی صهیونیست ها را غافلگیر کرده و جامعه صهیونیست های مهاجر را با هراس شبانه روزی و پناه بردن به مکان های امن مجبور کرده است و ارتش و پلیس صهیونیستی و سازمان جهنمی اطلاعاتی صهیونیستی توان کشف قدرت رو به افزایش تهاجمی جوانان فلسطینی داخل سرزمین های اشغالی را ندارد.

اسراییل با اختلافات سیاسی در وضعیت بحرانی و بی ثباتی قرار دارد

او افزود: مساله مهم دیگر اینکه بیش از ۲ سال است که دولت صهیونیستی به دلیل اختلافات سیاسی در وضعیت بحرانی و بی ثباتی قرار داشته، هر ۶ ماه یک انتخابات و یک دولت جدید برای خروج از بحران سیاسی به وجود آمده است.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: طی ماههای اخیر نتانیاهو پس از یکصد روز تصدی نخست وزیری در بحران درونی و بیرونی قرار گرفته و تظاهرات دهها هزار نفری برای دخالت او در مسائل قضایی، صهیونیست ها و یهودیان را به مقابله واداشته است.

سرلشکر صفوی افزود: مقاومت فلسطینیان در این سرزمین و بحران بین الملل از سوی حامیان در اروپا و آمریکا، کابینه نتانیاهو را متزلزل کرده در حالی که وزیر امنیت ملی این دولت تروریستی که یک فرد افراطی است برای عبور از کابوس ماه مبارک رمضان و حضور دهها هزار نفری نمازگراران فلسطین در مسجد القصی و احتمال درگیری نظامی گسترده مقاومت با این رژیم سیاست فرار به جلو را در مسجد القصی در پیش گرفته است و با سرکوب نمازگزاران موجب چالش در درون کابینه صهیونیست ها شده و از سوی برخی وزرا و گروه های مخالف نتانیاهو مجبور به عقب نشینی شده اند.

او افزود: از سوی دیگر رژیم صهیونیستی در گذشته همواره اقدامات وحشیانه خود را قبال کشورهای پیرامون و مقاومت از خود نشان می داد و به کشورهای مقابل حمله می کرد، طی ۱۸ روز گذشته با اینکه با پرتاب موشک از لبنان، سوریه و غزه مواجه بوده، از ترس و نگرانی یک جنگ منطقه ای با اینکه هشدارهای کلامی را ادامه داده اما از پاسخ نظامی مانند گذشته خودداری کرده و موجبات سرافکندگی و ناتوانی این رژیم را برای امنیت داخلی فراهم کرده است.

همسایگان رژیم صهیونیستی هم اسراییل را نمی پذیرند

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: ۱۵۰ میلیون همسایه نزدیک در اطراف این رژیم است و بیش از ۳۰۰ میلیون هم دورتر از این رژیم، یعنی ۴۵۰ کشور مسلمان اطراف این رژیم هستند که اشغال این سرزمین را نمی پزیزند.

سرلشکر صفوی افزود: رژیم صهیونیستی یک پدیده پادگانی و اشغالگری است که فقط با بحران سازی، جنگ افروزی، فساد بر روی پای خود ایستاده و از غارت ثروت دیگران به حیات ننگین خود ادامه می دهد و به میزان کاسته شدن حمایت غرب، رویگردانی از صهیونیست ها حتی در کشورهای سازشکار و متحد غرب روند معکوس پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این رژیم که قادر نیست حیات و ماندگاری خود را تضمین کند، چگونه می تواند ضامن و حامی برخی کشورها و رژیم های جنوبی خلیج فارس شود. او گفت: توصیه می کنیم هرگونه آشکارسازی روابط پنهانی برخی کشورهای عربی منطقه با این رژیم خونآشام به معنای سهیم شدن در جنایات این رژیم و خیانت به آرمان فلسطین و تکیه بر خانه عنکبوت است.

سرلشکر صفوی افزود: رژیم صهیونیستی در حیات ننگین خودش بزرگترین جنایات ضد بشری، جنگ های متعدد را ثبت کرده و حتی برای سازمان های جاسوسی غربی و متحدان آنها استاد و معلم شکنجه تربیت کرده و برای ساواک ایران در رژیم پهلوی هم شکنجه گر تربیت می کرد و دست به ترور دانشمندان ایران زد.

اسراییل محکوم به شکست

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا، در خصوص روندها، رویدادها و راهبردهای آزادی قدس شریف گفت: رژیم صهیونیستی در ۷۵ سال گذشته بر اساس نقشه ها و توطئه های بزرگ استعمار پیر انگلیس و پشتوانه آمریکایی ها، با جنایت و جنگ افروزی مردم فلسطین و آواره کردن بیش از پنج میلیون نفر همچون خنجری در قلب جهان اسلام فرو رفته اما هرچند که یک دولت جعلی ساخته اند اما در ملت سازی شکست خورده اند، آنها نتوانسته اند ملت سازی کنند و لذا آنها امکان ادامه سیاسی ندارند و محکوم به شکست هستند.

سردار صفوی افزود: ۹۰ درصد جمعیت این رژیم را از کشورهای مختلف اول از آمریکایی ها و اروپایی ها و آفریقایی ها به این سرزمین آوردند و این جعیتی که از آفریقا آمده از جهات مختلف ظاهر و سطح زندگی و فرهنگ با جمعیتی که از آمریکا و اروپا آمده اند کاملا متفاوت هستند و به همین دلیل صهیونیست ها آفریقایی ها را به عنوان شهروند درجه ۲ می شناسند و کارهای پست را به آنها می دهند و یک شکاف هویتی ایجاد شده و نتوانسته اند یک ملت واحد درست کنند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در درون جامعه خود دچار از هم گسستگی و مواجه با بحران های کوناگون فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که خودش ساخته و در درون به سمت فرسوده شدن در حال حرکت است به شکلی که حتی حامیان و سازندگان این رژیم جعلی در اروپا و بعضا در آمریکا از حمایت های خود کاسته اند و از سرکوب و اقدامات ضد حقوق بشری و شهرک سازی های غیر قانونی این رژیم اظهار مخالفت می کنند. او گفت: حتی در سازمان ملل قطع نامه هایی که علیه صهیونیست ها صادر می شود اصلا از سوی این رژیم به آنها توجه نمی شود و این رژیم یک رژیم قانون شکن است.

صهیونست هاو آمریکایی ها دو دشمن بزرگ ایران هستند

وی ادامه داد: صهیونست هاو آمریکایی ها دو دشمن بزرگ ایران هستند که هر دو در این روندهای ۴۰ سال گذشته رو به افول می روند.

سرلشکر صفوی بیان کرد: مقاومت مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت به یک بلوغ از مولفه های قدرت و پیوند تکاملی در بین اعضای خود رسیده اند و آرمان اصلی خود را برای آزادی قدس شریف از نهر تا بحر قرار داده اند.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: آنچه که در درون رژیم و جامعه پراکنده صهیونیستی شاهد آن هستیم، از جنگ قدرت بین گروه های سیاسی تا افزایش مهاجرت معکوس ادامه دارد. سرلشکر صفوی، در خصوص راهبردهای آزادی قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: راهبرد سیاسی همگرایی و وحدت ملت های اسلامی علیه دشمن فلسطین و حمایت همه جانبه مادی و معنوی ملت ها و دولت ها از ادامه جهاد مسلحانه اساس وحدت مسلمانان است.

او افزود: قطع روابط سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی آشکار و پنهان برخی کشورهای عربی با این رژیم ناپایدار خواسته ملت ها است و استفاده از تمام ظرفیت های حقوقی، رسانه ای، سیاسی و قابلیت سازمان های منطقه ای و بین المللی جهت کمک به مردم فلسطین یک ضرورت است. وی اضافه کرد: راهبرد تحریم کالاهای صهیونیستی و هرگونه تجارت با این رژیم که در ۲ سال گذشته باعث کاهش  ۱۰ میلیارد دلاری فروش مصنوعات این رژیم شده نیز یکی از راهکارهاست.

سرلشکر صفوی اظهارکرد: امیدواریم به راهبرد فرهنگی و اجتماعی مانند آگاهی دادن به ملت ها، ارسال کمک های فناورانه جدید به فلسطینیان داخل سرزمین های اشغالی و حمایت مالی توجه شود. او افزود: در بعد مالی اگر هر مسلمان در روز جهانی قدس فقط یک دلار به حمایت از مردم فلسطین اختصاص داده می شود سالی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کمکی که به مردم فلسطین رفته است.