کیش - ایرنا - آخرین جمعه ماه مبارک رمضان موعود تجدید میثاق با آرمان‌های فلسطین اشغالی و میراث ماندگار امام خمینی (ره) برای دفاع از مظلومان جهان و بازخوانی آزادی‌خواهی است.

به گزارش ایرنا، در این روز تمامی مسلمانان جهان یکصدا با آرمان‌های فلسطین در قبال رژیم صهیونیستی فریاد آزادی سر می زنند و در اقصی نقاط ایران با حضور مردم شهید پرور کشورمان که همیشه حامی مظلومان است ندای حق خواهی سرداده می‌شود.

هم اکنون که چهل و چهار سال از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط امام راحل با عنوان روز جهانی قدس سپری می‌شود و وحدت و یکپارچگی در تحقق این آرمان به نقطه واحد و مشترک امت اسلامی تبدیل شده است تا آرمان آرزوی آزادی سرزمینی اشغال شده پس از هفت دهه طنین‌انداز شود.

جزیره کیش نیز به عنوان ایران کوچک امروز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ شاهد حضور پرشور راهپیمایی کنندگان روز قدس بود و حامیان ملت فلسطین در این جزیره اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

آیین راهپیمایی این روز در کیش که با حضور اقشار مختلف مردم با گروه های سنی مختلف از میدان سعید به سمت مصلی بزرگ این جزیره برگزار شد و روزه داران با سردادن شعارهای مختلفی هم‌چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر استکبار و صهیونیست باید دیگر بر تحقق آرمان فلسطین تاکید کردند و آزادی قدس از چنگال اشغالگران،احقاق حقوق ملت آواره فلسطین را فریاد زدند و همه مسلمانان را به و حدت و یکپارچگی در مقابل نیرنگ‌ها دشمن و حمایت از مظلومان فلسطینی فراخواندند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی، انزجار از سکوت مجامع جهانی در مقابل جنایات این رژیم و تداوم انتقاضه مردم فلسطیناز جمله خواسته‌های آنان بود پس از طی مسیر در مصلی بزرگ کیش گردهم آمدند و قطعنامه پایانی را قرائت کردند و با ندای الله اکبر به تایید رساندند.

امام خمینی(ره) در روز ۱۶ مرداداد سال ۱۳۵۸ مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری که همزمان با دوره تازه‌ای از جنایات بی‌رحمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در لبنان بود را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کرد.