تهران- ایرنا- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مهمترین تاثیر روز قدس این بوده است که توانسته توطئه صهیونیست‌ها و حامیان آن را در به فراموشی سپردن آرمان فلسطین خنثی کند.

غلامعلی حداد عادل در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در ارزیابی خود از تاثیر برگزاری پاسداشت زنده نگه داشتن آرمان‌های آزادی قدس شریف بعد از گذشت ۴ دهه گفت: مهمترین تاثیر روز قدس این بوده است که توطئه صهیونیست‌ها و حامیان غربی‌شان را در اینکه آرمان فلسطین را به فراموشی بکشانند، خنثی کرده است.

وی افزود: برنامه این بود که قدس را اشغال و فلسطین را بگیرند و بعد بگویند اتفاقی نیفتاده است و عادی‌سازی روابط این رژیم با برخی از کشورهای منطقه هم درست در همین مسیر بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: روز قدس اقدام بسیار هوشمندانه‌ای است که توانسته این توطئه را خنثی کند و می‌بینیم که توطئه های صهیونیست ها و حامیانش نتیجه عکس داشته است چراکه رژیم صهیونیستی از همیشه ضعیف‌تر و مقاومت از همیشه قویتر شده است.

حداد عادل در پاسخ به این سوال که آیا حوادث اخیر در قدس و رژیم صهیونیستی نشانی از فروپاشی این رژیم از درون دارد، اظهار کرد: حتما اینگونه خواهد بود. علت اصلی فروپاشی رژیم غاصب هم این است که تشکیل این رژیم بدون منطق اما مبارزه ملت فلسطین دارای منطق است.

وی تاکید کرد: همواره حق با ملت مظلوم فلسطین است و دنیای اسلام هم از این ملت مظلوم پشتیبانی می‌کند و انشاالله رهبری نماز را در قدس بخوانند.