شهر ری - ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای استان تهران ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه رژیم غاصب و اشغالگر قدس اعلام کردند : آشوب و درگیری های داخلی قدرت بازدارندگی رژیم جعلی اسراییل را تضعیف کرده است و اشغالگران قدس در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مصلای امام علی ( ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی،امام جمعه موقت شهرری اظهار کرد: حضور مردم ری در راهپیمایی روز قدس امسال از سال گذشته گسترده تر بود که این نشاندهنده رویش های بیشتر در انقلاب است.

حضور مردم ری در راهپیمایی روز قدس امسال از سال گذشته گسترده تر بود

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) خطاب به نمازگزاران گفت: حضور شما در راهپیمایی روز قدس، یک عبادت بزرگ است و امروز به وظیفه ی شرعی، دینی و وصیت علی(ع) عمل کردید.

وی ادامه داد: ما اجازه تقویت و بروز ظالم را نمی دهیم و این وظیفه ی دینی و شرعی است که از مظلومان دفاع کنیم. به گفته ابراهیمی، وقتی امام راحل بیش از چهل سال پیش موضوع فلسطین را مطرح کردند و مساله فلسطین در غربت به سر می برد و فلسطینی ها جز بدن خود ابزار دفاع نداشتند اما این ملت به جایی رسید که طی ۲۴ ساعت ۲۷ عملیات مختلف در دیر یاسین و... علیه مقاصد رژیم صهیونیستی انجام می دهد و این از برکات جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: سیدحسن نصرالله به اقتدار دریایی اشاره می کند و می گوید ناو اسرائیلی ها در فلان نقطه منفجر خواهد شد و هنوز صحبت او تمام نشده بود که این اتفاق افتاد؛ این ها سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی و دستاورد نظامی ما است.

امام جمعه موقت شهر ری همچنین گفت: امروز دیگر روزی نیست که ملت های مثل فلسطین، یمن و عراق و... بنشینند پشت یک میزی که مثلا قرارداد کمپ دیوید برقرار شود تا صلح کنند. وی افزود: مردم فلسطین را سالهای سال بازی دادند و آن آقا(عرفات) را هم یک جایزه صلح نوبل دادند اما یک قدم برای ملت فلسطین برنداشتند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی این را هم گفت که نشست ها اسلو و اردن هم نتیجه ای نداشت؛ ترامپ طرح معامله قرن را مطرح کرد که همه گفتند این فاجعه قرن است و امروز ترامپ را باید در پشت میله های زندان پیدا کنیم.

فلسطین، محور وحدت مسلمین علیه مستکبرین است

خطیب جمعه دماوند گفت: فلسطین، محور وحدت مسلمین علیه مستکبرین است و نابودی اسرائیل غاصب سرآغاز قدرت یافتن مسلمین جهان است .

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند افزود: کمک همه جانبه به مردم فلسطین و حمایت کامل از آنان واجب کفایی بر همه مسلمانان است .

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: امامین انقلاب مسئله فلسطین را مهمترین مسئله جهان اسلام می‌دانند . فلسطین، محور وحدت مسلمین علیه مستکبرین است و نابودی اسرائیل غاصب سرآغاز قدرت یافتن مسلمین جهان است .

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی غده سرطانی و سمی است که اگر آن را از بین نبریم، کل کشورهای اسلامی را آلوده می‌کند و همه ما را نابود می کند . صهیونیست‌ها فقط و فقط زبان زور را می فهمند . مشکل اصلی در عدم حل مسئله فلسطین عدم وحدت جهان اسلام است . آمریکا مانع وحدت مسلمانان است . راه حل مسئله فلسطین، قیام و مقاومت و جهاد مسلمین علیه صهیونیست‌ها تا آزادی کامل آن است .

حجت الاسلام فتاح دماوندی با بیان اینکه ایده تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل کاملا مردود و هرگونه سازشی خیانت به اسلام است، گفت: روز قدس ابتکار ماندگار امام راحل ما برای نجات فلسطین بود . امام خمینی (ره) حمایت از قدس را برای همیشه مردمی و عمومی کرد . از برکات روز قدس این است که مسئله فلسطین به مسئله ای بشری و انسانی تبدیل شد و صرفاً یک موضوع عربی یا اسلامی نیست؛ رژیم غاصب صهیونیستی انشاءالله در آینده نچندان دور نابود خواهد شد . به حمدالله آن‌ها دچار اختلافات داخلی شده‌اند و دشمنانشان هم روز به روز بیشتر می شوند .

امام جمعه دماوند بیان داشت: در عرصه نظامی و جبهه مقاومت، آزادی غزه، آزادی جنوب لبنان، شکست‌های چندمرحله اسرائیل در جنگ‌های ۳۳ روزه ۵۰ روزه ۸ روزه و ۶ روزه نمونه هایی از حرکت رو به جلوی فلسطینیان برای تصاحب وطن خویش است . پشتیبانی همه جانبه همه کشورهای اسلامی از ملت فلسطین روند نابودی اسرائیل را تسریع می‌کند و جمهوری اسلامی ایران علمدار این حرکت است و به آن افتخار می کند .

خطیب جمعه دماوند بیان داشت : در هفته‌های اخیر، نزدیکی و بهبود روابط میان سوریه با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط، باعث نگرانی شدید رژیم صهیونیستی شده است . اسرائیل می خواست علیه ایران ائتلاف عربی، بین المللی ایجاد کند اما خودشان اعتراف کردند که این رویا نقش بر آب شده است و برخلاف خواسته آنها ائتلاف علیه رژیم صهیونیستی شکل خواهد گرفت .

وی افزود: آشوب و درگیری های داخلی قدرت بازدارندگی اسرائیل را تضعیف کرده است . آنها با طوفان های داخلی و خارجی مواجه هستند؛ درگیری های اخیر بین گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی نشان داد، هماهنگی هوشمندانه بین مسلمین مجاهد برای مقابله با صهیونیست ها به سطح مطلوبی رسیده است .

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: صهیونیست ها به خوبی می‌دانند این بار اگر دست از پا خطا کنند و غلطی از آنها سر بزند، با عکس العمل پشیمان کننده و نابود کننده گروه های مقاومت مواجه می شوند و تمام سرزمین اشغالی در آتش خواهد سوخت . به وعده الهی و نصرت قطعی خدای متعال و خراب شدن لانه عنکبوتی اسرائیل ایمان داریم و منتظر روزی هستیم که در مسجد الاقصا آزادانه نماز بخوانیم .

امام جمعه شهرستان پردیس : حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس نشانه قدرت انقلاب اسلامی است

 امام جمعه شهرستان پردیس گفت: حضور با شکوه شما مردم مقاوم در راهپیمایی روز قدس به این معناست که انقلاب اسلامی ما زنده است و قدرتمندتر از گذشته در حال حرکت به سوی حکومت جهانی امام زمان«عج» است.

 حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی- سیاسی خود در جمع نمازگزاران ضمن تقدیر از حضور پرشکوه شهروندان در راهپیمایی روز قدس ، اظهار داشت: با حضور پرشور شما یعنی هیچ قدرتی در دنیا توان حمله یا مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد و نخواهد داشت؛ و هر قدرتی اگر اقدام خصمانه‌ای را علیه ایران انجام دهد او را پشیمان خواهیم کرد.

 امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به حضور گسترده دهه ی هشتادی‌ها و دهه ی نودی‌ها در شب‌های قدر، توضیح داد: دهه ی هشتادی‌ها و دهه ی نودی‌ها با حضور گسترده خود در شب‌های قدر نشان دادند که دلشان با انقلاب و رهبری و امام زمان «عج» است .

وی با بیان اینکه با دورهمی قرآنی در خانه هایمان، بنیان خانواده را مستحکم‌تر کنیم، توضیح داد: ماهواره و گوشی‌های پر از برنامه‌ها و بازی‌ها و نرم افزارهای سرگرم‌کننده و خیلی از آنها هم منحرف‌کننده، مانع دورهمی‌های خانوادگی جهت انس گرفتن اعضای خانواده با همدیگر می‌شود و برگزاری جلسات دورهمی قرآن در این راستا راهگشا است.

حسینی گفت: جمهوری اسلامی با رهبری امامین انقلاب و با این اعتقاد که مهمترین علاج توطئه آمریکا در دستان مبارزان فلسطینی است، با مردمی‌سازی مسأله فلسطین و قدس، از فراموشی آن جلوگیری کردند و شعله مقاومت را زنده نگاه‌داشتند که رژیم اشغالگر قدس نتوانست قدس را به عنوان پایتخت خود معرفی کند.

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن دعوت از شهروندان برای حضور در نماز عید سعید فطر، اظهار داشت: روز عید هنوز مشخص نیست پس از اعلام ،نماز عید سعید فطر را در میدان امام رضا«ع» و بلوار شهید سلیمانی بهتر از سال‌های گذشته و با شکوه فراوان و بی نظیر نمازگزاران دو شهر بومهن و پردیس، برگزار خواهیم کرد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

امام جمعه قرچک: حمایت از قدس، زمینه سازی عزت، شرف و آرمان یک ملت است

امام جمعه قرچک گفت: روز قدس، تنها روز دفاع از حق و دفاع از مردم مظلوم فلسطین نیست بلکه هدف آن عزت و شرف و آرمان یک ملت است.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قرچک اظهار داشت: فلسطین و غزه یک سرزمین بیگانه نسبت به مسلمانان نیست بلکه مرز حیثیت و آبروی دنیای اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: امروز روز جهانی قدس باعث شده تا جبهه‌های حق علیه باطل، به یک جبهه منسجم و متحد برای مقابله با استکبار جهانی تبدیل شود و لبنان، سوریه ، عراق، افغانستان، بحرین، یمن و فلسطین جبهه مقاومت در برابر استکبار شوند.

خطیب جمعه قرچک افزود: شهرستان قرچک افتخار دارد که ۲ شهید والامقام برای آزاد سازی قدس تقدیم اسلام کردیم، شهید مجاهد و مخلص و جبهه ی مبارزه با اسرائیل در دوران آغازین مبارزه شهید خداداد غفاری ملکی و شهید جبهه مبارزه با اسرائیل در این زمان سرنوشت ساز، شهید میلاد حیدری هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: استکبار جهانی سال ها تلاش کرد که فریاد آزادی خواهی مردم مظلوم فلسطین راخاموش کند ولی به فرموده رهبر معظم انقلاب فلسطین زنده است و آزاد خواهد شد و اسرائیل به زودی از صحنه روزگار محو می شود.

تقارن راهپیمایی دشمن شکن و وحدت آفرین روز قدس بعد از شب قدر یک نعمت خدادادی است

امام جمعه شهرقدس گفت: امسال یک نعمت خدادای نصیب ما شده که بعد از آخرین شب قدر که طبق روایات مهم ترین شب است راهپیمایی روز قدس را برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام رضا جوکار در آخرین جمعه ماه رمضان، با تشکر از شهروندان مومن و روزه دار شهرقدس گفت: نامگذاری آخرین روز ماه مبارک رمضان را توسط معمار کبیر انقلاب، اقدام مبتکرانه و پیشگیرانه است. این الهام از سوی خدا و نبی خدا برای وحدت امت اسلام بود. روز قدس در همه کشورهای اسلامی سیلی به راه انداخت که علاوه بر خروشیدن مسلمانان دیگر کشورها بر علیه رژیم اسرائیل، مایه وحدت ملی و انسجام درونی در داخل کشور نیز شده است.

خطیب نماز جمعه شهرقدس مساله قدس را از نظر رهبران انقلاب اسلامی ایران، پر اهمیت بیان کرد و گفت: قدس یک قضیه اسلامی و جهانی است و سپهبد قاسم سلیمانی به تبعیت از ایشان راهبرد مقابله با اسرائیل را پی ریزی کرد.  یعنی مقابله با اسرائیل فقط در قدس نباید باشد بلکه مبارزه باید در منطقه تقویت شود و همه ملت‌ها با این رژیم مقابله کنند.

جوکار با اشاره به ناآرامی های اخیر در سرزمین های اشغالی گفت: با توجه به تغییر معادلات رژیم صهیونیستی، نابودی آنها نزدیک تر شده است.

وی از مساله فلسطین به عنوان ناموس اصلی اسلام یاد کرد و گفت: باید همه روی این مساله تمرکز داشته و الحمدلله روابط بین کشورهای اسلامی در حال بازسازی است که به این مساله کمک می کند.

جوکار برگزاری این راهپیمایی عظیم را که نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی است را به عنوان سرمشق مسوولان بیان کرد و گفت: مسوولان باید قدر مردم را بدانند که با وجود همه مشکلات و کاستی ها به تکلیف خود عمل کرده و در صحنه حضور داشتند.

روز قدس زمان همبستگی امت اسلامی در حمایت از فلسطین است

امام جمعه شهر گلستان از توابع شهرستان بهارستان گفت: روز قدس زمان وحدت و همبستگی جهان اسلام در حمایت از حقوق قانونی فلسطین در مقابل استکبار است.

حجت الاسلام محمد نورپور در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر گلستان ضمن گرامیداشت روز قدس و تشکر از حضور باشکوه مردم ولایت مدار در راهپیمایی این  روز اظهار داشت: امروز جامعه ۱۳ میلیون نفری فلسطین از ساده ترین حقوق انسانی از جمله تعیین حق سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین آباء و اجدادی خویش محروم و بی پناهند.

وی افزود: ۷۵ سال است که قدس شریف قبله اول مسلمانان جهان و فلسطین در دست مشتی صهیونیست اشغال شده و دنیا ، شاهد قتل، غارت و آواره شدن مردم مظلوم فلسطین است.

خطیب نماز جمعه با اشاره به حمایت تمام قد کشورهای غربی و جبهه استکبار از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: علی رغم حمایت تمام قد همه کشورهای غربی و جبهه استکبار از رژیم صهیونیستی، امت اسلامی در روز قدس و حضور باشکوه و با صلابت در راهپیمایی بار دیگر به همه جهانیان نشان دادند که فلسطین تنها نیست و آزادی قدس شریف بسیار نزدیک است.

حجت الاسلام نورپور خاطر نشان کرد: همین روز قدسها، حمایت و راهپیمایی ها تاثیر خود را گذاشته و ضعف، تزلزل و رو به افول بودن رژیم صهیونیستی از همیشه آشکارتر است.

وی در ادامه افزود: انشاءالله این حمایت ها ادامه پیدا خواهد کرد و منجربه اضمحلال کامل این غده چرکین سرطانی و حکومت نامشروع اسرائیل خواهدشد.

امام جمعه شهر گلستان ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش یادآور شد: امروزبه برکت انقلاب اسلامی ارتش ما انقلابی، مکتبی، ولایی و مردمی است و در کنار سپاه و نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس درخشید و امروز هم حافظ استقلال و امنیت کشور است.