آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان روز جهانی قدس را مهمترین موضوع جهان اسلام بیان کرد و گفت: این رویداد نماد وحدت اسلامی و بیداری ملت های آزادی خواه جهان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در نماز جمعه این هفته آبادان افزود: در این روز بزرگ که ابتکار و یادگار گرانبهای معمار کبیر انقلاب است؛ مسلمین جهان یک صدا با فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیسم، لرزه بر اندام آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی می‌اندازند.

وی اظهارکرد: صهیونیست ها که با خوش خیالی، فلسطین را به تصرف خود در آوردند، فکر نمی کردند یک روزی مردم این کشور با تشکیل جبهه مقاومت و حول محور اطاعت پذیری از امام راحل و رهبر معظم انقلاب به مبارزه با آنها بپردازند.

خطیب جمعه آبادان در ادامه گفت: رژیم جعلی صهیونیستی زمانی قصد داشت ایران گریزی را برای کشورهای منطقه اجرایی کند اما اکنون همان کشورها اذعان دارند این رژیم پوشالی و حامیانش امنیت را برای آنها تامین نخواهد کرد.

حجت الاسلام غبیشاوی بیان کرد: سیاست ها به سرعت به سود محور مقاومت و به ضرر رژیم صهیونیستی در حال تغییر است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به روز ارتش گفت: حضور ارتش قدرتمند و با اقتدار ایران در منطقه جز افتخارات و دستاوردهای جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه آبادان افزود: همانطور که ارتش استکبار جهانی برای منافع خود هزاران فرسخ از کشورش در دریاها حضور دارند امروز ارتش ایران برای حفظ امنیت منطقه در آبهای آزاد دنیا حضور قدرتمند دارد.

وی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه آبادان خواستار کنترل قیمت‌ کالاها در بازار شد و گفت: دولت باید چاره اندیشی برای مقابله با گرانی و گرانفروشی داشته باشد تا سفره های مردم کوچک تر نشود.