تهران - ایرنا- پایتخت و دیگر شهرهای یمن امروز جمعه میزبان راهپیمایی بزرگ و باشکوه روز جهانی قدس بود و حاضران در این راهپیمایی طی بیانیه پایانی بر محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت خود از ملت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبکه المسیره، ملت یمن در ده‌ها میدان شهر صنعا و ۱۴ استان دیگر این کشور راهپیمایی را به مناسبت روز جهانی قدس برگزار کردند.

صنعاء روز جمعه در خیابان «الستین» شمالی میزبان راهپیمایی روز جهانی قدس و شاهد حضور بی‌سابقه اهالی این شهر بود.

شهروندان یمنی با برافراشتن پرچم فلسطین و یمن شعارهایی را علیه رژیم غاصب صهیونیستی سر دادند و همچنین پرچم این رژیم جنایتکار را به آتش کشیدند.

شهروندان یمنی در پایان این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: مسئله فلسطین مسئله محوری امت عربی و اسلامی و خط مقدم اولویت های اعتقادی و انسانی آن است و فلسطین قطب نمای درستی است که این امت به سوی آن می‌چرخند و دشمن هر چه تلاش کند جهت قطب نمای دشمنی را از خود منحرف کند، ناکام خواهد ماند.

در این بیانیه آمده است: ملت یمن فلسطین را رها نخواهند کرد و آماده حضور فعال در هر نبردی علیه رژیم موقت اسرائیل هستند، همچنین بار دیگر بر موضع ملت یمن علیه هژمونی آمریکا و سیاست‌های خصمانه آن در قبال امت عربی و اسلامی تاکید می‌کنیم.

شهروندان یمنی همچنین خاطرنشان کردند: روز جهانی قدس مسئله فلسطین را در احساسات و روح مردم زنده نگه می‌دارد و آنها را برای مقابله با دشمن صهیونیستی در هوشیاری مستمر قرار می‌دهد، چرا که این روز، روز بسیج ملت‌های اسلامی و آگاه سازی آنها نسبت به خطرات دشمن و نحوه مقابله با آن تا رسیدن به پیروزی است.

راهپیمایی کنندگان یمنی در ادامه بر حمایت خود از مقاومت فلسطین در کرانه باختری و سراسر فلسطین تاکید کردند.

شهروندان یمنی در پایان این بیانیه خواستار تحریم کالاهای تولید آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان اقدامی عملی برای مقابله با آنها شدند.