تهران- ایرنا- دیدار تیم‌های مس کرمان و پرسپولیس با برتری قاطع شاگردان یحیی گل‌محمدی در نیمه نخست خاتمه یافت.

به گزارش ایرنا، در یکی از مهمترین دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (جمعه) با قضاوت کوپال ناظمی به مصاف مس کرمان رفت که این دیدار در نیمه نخست با برتری دو بر صفر سرخپوشان خاتمه یافت.

سرخپوشان که سال جدید را با دو برد آغاز کردند، دنبال حفظ روند خوب خود در سال جدید هستند. پرسپولیسی‌ها برای اینکه از صدر دور نشوند و در رقابت برای قهرمانی باقی بمانند، محکوم به کسب سه امتیاز این دیدار هستند.

این مسابقه از جایی که دیدار پیش از دربی محسوب می‌شود برای سرخپوشان حائز اهمیت است چرا که شاگردان گل‌محمدی می‌خواهند با یک برد خوب و روحیه عالی پای به این مسابقه بگذارند.

مس هم برای اینکه از منطقه خطر جدا شود و در هفته‌های پایانی خیالش بابت بقا راحت باشد، دنبال این بود تا از سرخپوشان امتیاز بگیرد.

پرسپولیس برای این بازی سیامک نعمتی و محمد عمری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

این مسابقه پیش از آغاز سوت داور به جنجال کشیده شد چرا که شرایط زمین چمن باعث شد تا سرخپوشان به آن معنرض شوند. دلیل اصلی این بود که مسی ها از آب دادن زمین سر باز زدند که سرخپوشان هم در واکنش به این موضوع به رخکتن رفتند. به همین خاطر بازی با بیش از ۱۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.

در پنجمین دقیقه بازی شوت عبدی روی دروازه میهمان موقعیت ایجاد کرد که ضربه او پس از برخورد با بازیکن حریف راهی کرنر شد.

پنج دقیقه بعد شوت سرلک را از زاویه بسته شهدادنژاد، مهار کرد.

در سیزدهمین دقیقه بازی ضربه عارف رستمی آرام بود و بیرانوند به آرامی آن را مهار کرد.

در بیست و دومین دقیقه بازی روی نفوذ اسماعیلی‌فر از جناح راست و ارسال او، سعید صادقی صاحب توپ شد و ضربه سنگین دقیق او، گل نخست بازی به ثمر رسید.

در بیست و هفتمین دقیقه بازی مهدی عبدی با شهدادنژاد تک به تک شد و این دروازه‌بان مهاجم سرخپوشان را متوقف کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

گئورگی گولسیانی هم بر خلاف جهت حرکت شهدادنژاد توپ را به سمت راست دروازه شلیک کرد تا بدین ترتیب گل دوم بازی به ثمر برسد.

در دقیقه ۳۹ مهدی عبدی روی اشتباه کوک در موقعیت گل قرار گرفت اما شهدادنژاد زودتر از او به توپ رسید.

در ادامه ضربه عارف رستمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در چهل و چهارمین دقیقه بازی مهدی ترابی با شهدادنژاد تک به تک شد که ضربه او با بی دقتی از کنار دروازه مس به بیرون رفت.

چند دقیقه بعد ضربه مهدی عبدی پس از برخورد به تیرک دروازه راهی اوت شد.

ترکیب مس کرمان:

آرمان شهداد نژاد،‌ میلاد خدایی، عارف رستمی، محمد قاسمی نژاد، جورج برایم کنده، علیرضا قادری، معین عباسیان، رونان کوک تونگییک، سید محمد ستاری، محمد امین کاظمیان، احمد نصیری.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، مهدی ترابی، سروش رفیعی، میلاد سرلک، سعید صادقی، وحید امیری، مهدی عبدی.