مشهد-ایرنا- فرماندار شهرستان تربت جام گفت: چهار هزار و ۶۰۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند که پرداخت آورده اولیه افزون بر نیمی از آنان انجام شده است.

حسین جمشیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان، آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی را پرداخت کرده‌اند.

وی بیان کرد: به عنوان مهمترین اقدام در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان تربت‌جام، زمین طرح در قالب ۲ قطعه ۳۹.۲ و ۱۶.۴ هکتاری تملک و تامین شده است.

فرماندار تربت جام گفت: این زمینهای تامین شده پس از تایید کارگروههای مختلف تغییر کاربری گرفته و اکنون در محدوده شهری وارد شده اند.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۲۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین شامل لودر، کامیون، بلدوزر در حال آماده‌سازی و تسطیح زمین، برداشت خاک مرده، تعیین کف و بر کوچه ها و تعیین قطعات می باشند.

جمشیدی افزود:۲۲ اسفندماه پارسال قرار داد ساخت واحدها بین بنیاد مسکن با شهرداری منعقد شد که با اقدامات انجام شده امیدواریم اردیبهشت ماه قطعات زمین به مردم واگذار شود تا بتوانند عملیات ساخت منازلشان را آغاز کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی تربت جام با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد و با کشور افغانستان از شرق هم مرز است.