زنجان - ایرنا - فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش در استان زنجان، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای بدنه مردمی و ولایت مدار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدعلی بیرانوند روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران /۲۹ فروردین/، به همراهی ارتش با انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ارتش همواره با فداکاری در کنار ملت و انقلاب بوده و ۴۸ هزار شهید را در دفاع مقدس تقدیم مردم و نظام کرده است.
وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی نیز ارتش همواره در برهه های مختلف مثل امداد رسانی در بلایای طبیعی در کنار مردم بوده است، اظهار کرد: ارتش همواره پای کار است و جمله " ارتش فدای ملت " را به معنای واقعی کلمه تعریف کرده است.
سرهنگ بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود به الحاق تجهیزات جدید به ارتش اشاره کرد و افزود: تمام این تجهیزات متناسب با فناوری های روز هستند و امروز هیچ دشمنی از تیررس سلاح ها و موشک های ما خارج نیست.

وی با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی مدرن و به روز است، گفت: بخشی از تجهیزات رونمایی شده ارتش مربوط به دستاوردهای تیپ ۲۱۶ زرهی استان زنجان است.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های بزرگداشت روز و دهه ارتش در استان اشاره کرد و گفت: بزرگداشت یادواره شهید صیاد شیرازی، تجلیل از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، برگزاری محفل انس با قران، ویزیت رایگان برای عموم مردم به مدت سه روز در بیمارستان ارتش، رزمایش کمک های مومنانه، پویش اهدای خون توسط کارکنان، افتتاح چندین پروژه ساختمانی و تاسیساتی، رونمایی از یک سری تسلیحات نظامی و انجام رژه شکوهمند خودرویی در روز ۲۹ فروردین از جمله این برنامه ها است.

سرهنگ بیرانوند خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته اقدمات خوبی در حوزه تامین مسکن، بازسازی مراکز اقامتی برای پرسنل ارتش در استان زنجان انجام شده است که بخشی از آنها ظرف چند روز اخیر افتتاح می شود.
گفتنی است برنامه های بزرگداشت روز ارتش از ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی تا ۲۹ فروردین (روز ارتش)، برگزار می شود.