به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، دکتر ایوب فصاحت افزود: ۵۴۰ دوربین کیفیت سنج و ناظران ویژه به طور مستمر و مستقیم بر فعالیت میادین و کیفیت محصولاتی که در این مراکز عرضه میشوند، نظارت دارند.
وی با اشاره به عرضه گوشت مرغ تازه با قیمت هر کیلوگرم ۶۱ هزار تومان در میادین میوه و تره بار، اضافه کرد: جهت پاسخگویی به استقبال چشمگیر شهروندان از این مراکز، عرضه روزانه گوشت مرغ تازه در میادین میوه و تره بار از ۶۰ تَن به ۱۰۰ تن در آخرین جلسه با سرپرست وزارتخانه به ۲۰۰ تن افزایش یافت.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: گوشت مرغ منجمد که هم اکنون ۸۰ تُن می باشد به ۱۰۰ تن افزایش یافته است که دلیل اصلی آن قابل نظارت بودن میادین است.
وی با اعلام اینکه در آغاز دوره مدیریت شهری جدید، ۱۳۰ بازار میوه و تره بار کمبرخوردار به ارث رسید که عرضه محصولات در این مراکز بعضا پایینتر از استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران بود، اظهار داشت: با تمهیدات لازم و با یک برنامهریزی دقیق، تا پایان سال گذشته، کیفیت محصولات عرضه شده در بیش از ۷۰ بازار میوه و تره بار مناطق کمبرخوردار به سطح مطلوب ارتقا یافته است و در سال جاری تلاش میکنیم این مسئله به طور کامل حل شود.
فصاحت با بیان اینکه میوه و تره بار پیش از عرضه در غرف، توسط غرفهداران سورت میشود و پس از عرضه هم شهروندان میتوانند محصولات مورد نیاز خود را به مقدار لازم با کیفیت مطلوب و دستچین تهیه کنند، خاطرنشان کرد: چون هر غرفه و پالت ظرفیت محدودی دارد، بهرهبرداران به منظور حفظ کیفیت میوه و تره بار، پالتها را در بازههای زمانی مشخص شارژ میکنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پایان با تأکید بر اینکه با توجه به شیوه نظارت بر میادین میوه و تره بار، امکان گرانفروشی در این مراکز تقریبا وجود ندارد، گفت: با توجه به اعتمادی که به مجموعه خود داریم، از هر گونه نظارتی بر عملکرد و فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره بار استقبال میکنیم.
به گزارش ایرنا، سورتینگ میوه به پیمایش انواع میوه ها براساس اندازه، رنگ، شکل ظاهری و سایر عوامل و جداسازی ناخالصی ها، میوه ها و محصولات خراب و فاسد شده اطلاق میشود.