تهران- ایرنا- هدف ما موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژو است و به همین دلیل مسابقات جهانی حکم رویداد تدارکاتی برای تیم ایران دارد.

حسین نهرودی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص اعزام هفت بوکسور ایران به بازی‌های‌ آسیایی هانگژو، اظهار داشت: در این مدت سه مرحله و چندین مسابقه درون اردویی داشتیم‌. در واقع از همه داشته‌های‌ این رشته در انتخابی‌ها استفاده کردیم.

وی افزود: نتیجه این شد تا هفت نفر را اعزام کنیم و در واقع این نفرات، مقدم بودند. البته جای مسلم مقصودی خالی‌ است.

نهرودی تصریح کرد: در واقع با چشم و گوش بسته اعزام می‌شویم چرا که نتوانستیم در تورنمنتی‌ شرکت کنیم یا اردوی مشترکی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: بعد از جابه‌جایی‌ در مدیریت فدراسیون، زمان کافی وجود نداشت و تمامی تیم‌های‌ قدرتمند، از قبل برنامه‌های خود را تدوین کرده بودند. به همین دلیل نشد اردو یا مسابقه‌ بین‌المللی داشته باشیم.

وی در خصوص اهدافش از حضور در مسابقات جهانی گفت: هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی هانگژو خواهد بود که حکم انتخابی المپیک را دارد. اکنون مسابقات جهانی را در پیش داریم و سپس خرداد قهرمانی آسیا برگزار می‌شود که در واقع این دو مسابقه برای ما حکم رویدادهای‌ تدارکاتی را برای حضور موفق در هانگژو دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیمی از قدرت‌های‌ بوکس جهان در آسیا هستند و همین مسئله کار ما را در هانگژو برای مدال‌آوری و کسب سهمیه دشوار می‌کند.

رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان طی روزهای ۱۱ الی ۲۴ اردیبهشت ماه در تاشکند برگزار می‌شود.

ترکیب تیم هفت نفره ایران بدین شرح است:

۵۷ کیلوگرم: پوریا عبدالمالکی
۶۰ کیلوگرم: دانیال شه‌بخش
۶۷ کیلوگرم: علی حبیبی‌نژاد
۷۵ کیلوگرم: شاهین موسوی
۸۰ کیلوگرم: میثم قشلاقی
۸۶ کیلوگرم: امین مجنونی‌
۹۲ کیلوگرم: پوریا امیری