سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: از ظرفیت مساجد و محلات برای نهادینه کردن مطالبه‌گری در جامعه باهدف رفع مشکلات و انجام بهتر وظایف توسط مدیران استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر شنبه در همایش استانی محلات اسلامی در سنندج اظهار کرد: ایجاد شورای محلات اسلامی در راستای مردمی سازی امور و ارتباط عمیق‌تر حاکمیت و دولت با بدنه اجتماعی است.

وی شعار دولت سیزدهم را مردمی بودن و آن را خط مشی رئیس جمهور عنوان کرد و افزود: این شعار به واقع در عمل و قالب سفرهای استانی محقق شده که بسیار هم پرخیر و برکت است.

استاندار کردستان بر لزوم عمل مدیران به شعار مردمی بودن و در میان مردم بودن تاکید کرد و ادامه داد: صرف در بین مردم بودن کفایت نمی‌کند، بلکه مردم باید برای مطالبه خود به مدیران دسترسی داشته باشند و بدانند که گوش شنوایی برای خواسته هایشان وجود دارد.

زارعی کوشا، شرط مفید بودن مدیران در بین مردم را تسهیل امور و رسیدگی به مشکلات مردم دانست و اظهار کرد: یکی از بهترین طرفیت‌ها برای بیان مطالبه، مساجد است، همان ظرفیتی که در قدیم برای اجتماعات و امور سیاسی و دینی از آن بهره‌ گرفته می‌شد.

وی نظام اسلامی را نظامی بر مبنای آرا عمومی برشمرد و ادامه داد: هر ۲ سال یک بار انتخاباتی بزرگ در کشور برگزار می‌شود که نوعی توجه به مطالبه گری مردم است.

استاندار کردستان تاکید کرد: از جمله موضوع‌هایی که مطالبه گری را دچار آسیب می‌کند، استفاده ابزاری از آن توسط نامزدها است که اعلب با وعده‌هایی واهی و خارج از اختیار، تیشه به ریشه اعتماد عمومی می‌زند.

در پایان این همایش، از نشان شورای هماهنگی محلات اسلامی رونمایی شد.