تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

یزد- ایرنا - مدیر کل انتقال خون یزد گفت: میزان اهدای خون در شب های قدر در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافت.

محمدرضا آقایی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۹۷۴ نفر در شبهای قدر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه نمودند که از این تعداد ۸۰۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اظهار کرد: آمار اهداکنندگان خون در شب های قدر کشور نسبت به مدت مشابه قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه برخی از مردم برای اهدای خون در شبهای قدر نذر می کنند افزود: اهدای خون در شبهای قدر با نیت نذر خون با مشارکت خوبی همراه می باشد.

وی ادامه داد: در این سه شب پایگاه های انتقال خون یزد، اردکان و میبد تا ساعت ۱ بامداد فعال بود.

وی در ادامه با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون درماه مبارک رمضان نسبت به ماههای قبل ، از شهروندان یزدی خواست تا با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده های آن در مدت زمان باقیمانده از ماه مبارک رمضان، از فرصت ماه بندگی خدا استفاده نمایند و تا پایان ماه مبارک با اهدای خون خود اداره کل انتقال خون استان را در جهت تامین خون سالم برای بیماران یاری کنند.

آقایی با اشاره به پویش "اهدای خون،اهدای زندگی، هدیه آسمانی" در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این پویش هر شب یک مسجد، به همراه اهالی و نمازگزاران و امام جماعت، در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت می کنند.

مدیر کل انتقال خون استان یزد در ادامه گفت: مراکز درمانی استان اکنون به گروه‌های خونی منفی به ویژه گروه خونی(o) منفی و پلاکت نیاز بیشتری دارند.

وی یاداور شد: باتوجه به اینکه بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی همچون بیماران سرطانی نیاز دایمی به خون دارند از اهدا کنندگان درخواست می‌شود در ماره مبارک رمضان مانند سایر ماه‌های سال با اهدای خون خود و انجام این امر خداپسندانه نقش بزرگی در نجات جان بیماران ایفا کنند.

آقایی با بیان اینکه شاخص اهدای خون در کشور ۲۵ در یکهزار و در استان این رقم ۳۵ در یکهزار است تصریح کرد: خون‌های اهدایی در اعمال جراحی، تصادف، زایمان و بسیاری از بیماری‌ها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.