شهرقدس - ایرنا - فرماندار شهرستان قدس گفت: سال گذشته یکهزار و ۲۴۷ معتاد متجاهر در این شهرستان جمع‌آوری شدند، اما فعالیت در این حوزه نیازمند اهتمام بیشتری است.

به گزارش ایرنا از فرمانداری شهرستان قدس، وحید گلی کانی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: در حوزه بازتوانی شخصیت معتادان نیز اداره بهزیستی می‌بایست با تعریف کلیدواژه‌هایی مانندکرامت انسانی مبنی بر تاکیدات دین مبین اسلام و دیگر موارد برنامه‌ریزی کند تا با حضور وحانیون و کار فرهنگی در محل کمپ ها این امر مدیریت شود.
وی اظهار داشت: همه اقدامات دستگاه‌های اجرائی می‌بایست به صورت برنامه محور و با هدف‌گذاری پیش‌بینی و اجرا شود چراکه انجام برنامه‌ها به این صورت قطعا نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.
فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری می‌بایست در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ملموس‌تر فعالیت کند تا شاهد کاهش توزیع مواد مخدر و حضور معتادین متجاهر در سطح شهر باشیم، کمیسیون اجتماعی شورا نیز بایستی در رابطه با این موضوع تدابیر لازم را اتخاذ کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: ما به دنبال نتیجه گرا بودن اقدامات هستیم، اگر هر دستگاهی به ایفای مسئولیت اجتماعی خود بپردازد قطعا شاهد این معضلات در سطح شهرستان نخواهیم بود و اگر تصمیم‌گیری در موضوعی انجام می‌شود تمام زیرمجموعه‌های باید نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشند.
گلی‌کانی عنوان کرد: با حضور مدیریت جدید در مجموعه فنی و حرفه‌ای انتظار می‌رود این اداره نسبت به بازتوانی معتادان متجاهر با برنامه و نه صرفا در حوزه پاکسازی از اعتیاد بلکه بازتوانی شغلی ودیگر موارد فعالیت کند.
این مسئول یادآور شد: برای نشست بعدی تمام دستگاه‌ها باید برنامه‌های خود را در این حوزه اعلام کنند، چراکه اقدامات رصد خواهد شد و امیدواریم دستاورد مطلوبی را در شهرستان در این حوزه رقم بزنیم.

نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان به ریاست فرماندار قدس و با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرائی مرتبط در سالن جلسات شهید شاه‌بوداغیان این فرمانداری برگزار شد.

شهرستان قدس در غرب پایتخت در همسایگی شهریار و در مسیر جاده قدیم کرج (کیلومتر ۱۸) واقع شده است.