یزد- ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اجرای طرح "مزرعه تا سفره" برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها در تامین مایحتاج مورد نیاز مردم، گفت: این طرح اقدام مناسبی برای بهبود معیشت مردم است اما باید نواقص طرح یاد شده برطرف شد که یکی از آنها کمبود مراکز عرضه هست.

به گزارش ایرنا "عزیزالله سیفی" روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: طرح یاد شده هم در کشور و هم استان درحال اجرا است که توسط جهاد کشاورزی در راستای کاهش قیمت کالاهای معیشتی مردم و خرید مستقیم مطرح شده است.

وی ادامه داد: این طرح اقدام مناسبی برای بهبود معیشت مردم است و انتظار می رود در استان یزد به خوبی اجرا شود.

به گفته وی متاسفانه تعداد مراکز عرضه کالاهای این طرح اندک است و ضرورت دارد از سوی جهاد کشاورزی این مسئله حل شود تا رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: نباید فراموش کرد که هر اقدامی که دولت برای حذف واسطه ها بردارد موجب کاهش قیمت کالاها به خصوص کالاهای معیشتی مردم خواهد شد.

سیفی افزود: برخی کالاهای معیشتی مردم در استان با قیمت هنگفتی به فروش می رسد و در این میان بیشترین سود را واسطه گران می برند لذا با حذف واسطه و فروش مستقیم، قیمت کالاها کاهش خواهد یافت مشروط برآنکه طرح مزرعه تا سفره با برنامه ریزی و دقیق اجرا شود.