تهران – ایرنا- وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن در گفتگو با ایرنا با اشاره به گسترده جغرافیایی و بشری مقاومت در منطقه تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران با وجود همه شرایط سخت، همواره از مقاومت حمایت نامحدود کرده است.

«علی الدیلمی» امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا با اشاره به توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود همه شرایط سخت، همواره در کنار مردم فلسطین و آرمان های آنها بوده و از مقاومت آنها به شکل نامحدود در همه سطوح سطح سیاسی، مالی، نظامی و اجتماعی حمایت کرده است.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران همواره از مسئله فلسطین و به طور کلی مقاومت اسلامی در برابر پروژه های اشغالگری در منطقه حمایت و پشتیبانی کرده است.

الدیلمی خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین در محور درگیری و در قلب انقلاب اسلامی قرار دارد و از نقش رهبری جمهوری اسلامی در راه مبارزه با ستمکاری صهیونیست ها و ایستادگی ملت ایران در مقابله و به شکست کشاندن سیاست های مذبوحانه اسرائیل و آمریکا، کمال قدردانی را داریم.

الدیلمی در بخشی دیگر از سخنانش به حمله ائتلاف متجاوز به یمن اشاره و اضافه کرد: این سطح از دشمنی و ستمی که به ملت ما وارد شد، به صورت مستقیم هزینه ای است که به خاطر حمایت خود از فلسطین پرداخت می کنیم.

وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن اضافه کرد: سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن همواره در سخنرانی های خود بر موضع قاطع حمایت از ملت فلسطین تاکید کرده است؛ موضعی که کاملاً با اعتقادات مردم یمن همسانی دارد و آنها هم هر بار با حضور میلیونی خود در راهپیمایی های مناسبتی، بر حمایت از فلسطین و آرمان های آن تاکید کرده اند.

الدیلمی گفت: باید بدانیم که تهدید اسرائیل علیه فلسطین، شامل یمن هم می شود.. این یک نبرد یکپارچه و سراسری است و لازم است با همبستگی اسلامی در برابر طرح های آمریکایی و اسرائیلی که با ابزارهای عربی اجرا می شود، ایستادگی کرد.

** فلسطین ریشه در وجدان یمنی ها دارد

الدیلمی با بیان اینکه مساله فلسطن ریشه در وجدان یمنی ها دارد، افزود: این کشور در طول تاریخ و در دولت های مختلف حاکم بر این کشور، همواره از مبارزات فلسطینی ها حمایت کرده است.

وی گفت: قیام ۲۱ سپتامبر یمنی ها این ریشه ها را قوت بخشید و رهبران انقلابی و سیاسی این کشور، این رویکرد ملی را تقویت کردند و حمایت از فلسطین را سرلوحه سیاست ها و مواضع خود قرار دادند.

الدیلمی ادامه داد که همین رویکرد انقلابیون یمن در حمایت از فلسطین باعث شد که یمن در معرض یک جنگ تجاوزکارانه آمریکایی - صهیونیستی قرار بگیرد که البته توسط بازوان محلی و منطقه ای آنها اجرا شد.

** تجربه نشان داد، رسیدن به صلح از طریق سازش توهمی بیش نیست

وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن به تجربه تلخ روندهای سازش با رژیم غاصب صهیونیستی اشاره و اضافه کرد: از عادی سازی مخفیانه تا عادی سازی آشکار و وقیحانه با رژیم اسرائیل. این حال روز رژیم هایی است که بدنبال عادی سازی روابط با اسرائیل رفته اند. این اشتباه و توهم است که اگر فکر کنیم، مسئله این رژیم ها و هم و غم آنها فلسطین بوده است و اگر کسی ادعا کند فلسطین موضوع اصلی این رژیم های سیاسی است، یک دروغ بزرگ گفته و یا داستانی سرهم کرده تا با آن برای مصرف داخلی و یا کاسبی سیاسی بهره برداری کند.

الدیلمی افزود: خاطره ملت های اسلامی تجربیات تلخ و دردناکی را از روند مذاکرات با رژیم غاصب صهیونیستی بیاد دارد. از زمان آغاز تجاوز به فلسطین و دیگر کشورهای عربی در دهه ۴۰ قرن گذشته میلادی تا امروز، برخی ساده اندیشان گمان می کردند که با گفتگو با این رژیم و از طریق یک راه حل سیاسی می تواند حقوق فلسطینیان را تامین و صلح برقرار کرد اما عملا هر نوع مذاکره ای موجب خالی کردن میدان و جایگزین شدن دشمن به جای ما بود.

این مقام یمنی تاکید کرد: در شرایطی که بر اثر اختلافات داخلی کشورهای اسلامی طرح های آمریکایی - صهیونیستی با موفقیت به پیش می رفت، مقاومت لبنان به عرصه آمد و این درس را به همگان داد که برای بدست آوردن آزادی و کرامت باید هزینه سنگینی پرداخت شود. اعاده حق نیز نیازمند دادن قربانی و هزینه های زیاد است. مقاومت لبنان سبب شد یک آگاهی جمعی در خصوص اهمیت پروژه مقاومت بعنوان تنها گزینه مورد توجه قرار گیرد و این که ما هیچ انتخاب دیگری جز مقاومت نداریم.

الدیلمی اضافه کرد: اکنون شاهد نشانه ها و جلوه هایی هستیم که آینده درخشان مقاومت را نشان می دهد و هر روز بر گسترده جغرافیایی و جمعیتی آن در منطقه عربی و اسلامی افزوده می شود و از سوی دیگر بر مراتب سستی و پوکی رژیم صهیونیستی در داخل و افزایش بحران های امنیتی و نظامی آن و همچنین سستی محور منطقه ای و بین المللی حامی این رژیم اضافه می شود.

وی در پایان تاکید کرد که برای آزادی فلسطین و احیای مقدسات ملت، راهی جز مسلح شدن به باور الهی و قداست مساله فلسطین نداریم. دراین صورت وقتی بیماری و غده سرطانی اسرائیل را تشخیص دادیم، حتما پیروزی در انتظار ما خواهد بود و فداکاری هایی که امت اسلامی و عربی برای احیای حقوق، آزادی و کرامت خود پرداخت کرده و می کنند، به این پیروزی حتمیت می بخشد.