تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: برای کاهش ازدحام در پایانه‌های تاکسیرانی طرحی با نام «شاتل سرویس» با استفاده از هوش مصنوعی در ناوگان تاکسیرانی راه‌اندازی خواهد شد.

مهدی وحدت کار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح شاتل سرویس برای نخستین بار در ناوگان تاکسیرانی کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود که با استفاده از هوش مصنوعی مراکز پرازدحام شناسایی و به مرکز کنترل اعلام و تاکسی به آن محل اعزام شود.

وی افزود: تقریبا همه پایانه‌های پر مسافر همراه با ساعات پیک ازدحام و شلوغی را شناسایی کرده‌ایم و با نصب این هوش مصنوعی، نسبت به اعزام تاکسی اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: این طرح با همکاری سازمان فناوری ارتباطات شهرداری تهران اجرا شد و به محض اینکه ون‌های جدید به ناوگان تحویل داده شود، این سیستم راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی، فعلا این طرح در ون‌های جدید قابلیت اجرایی دارد و در مراحل بعدی می‌توانیم سایر خودروهای ناوگان را به این طرح هوشمند مجهز کنیم.

صرف اضافه کردن تاکسی گره‌گشای مشکل ازدحام مسافران در برخی پایانه‌ها نیست

وحدت کار گفت: مسیری که در حوزه تاکسیرانی تهران در چند دهه گذشته طی شده درست نبود و به لحاظ فنی در مدل‌های حمل و نقل عمومی درون شهری، صرف اضافه کردن تاکسی در درون ناوگان گره‌گشای مشکل ازدحام مسافر در برخی پایانه‌ها نیست.

وی اضافه کرد: در ساعات اوج تردد، برخی پایانه‌ها با افزایش مسافر روبه رو است و می‌توانیم با طرح شاتل سرویس این مشکل را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا، کمبود تاکسی و ازدحام مسافر در برخی پایانه‌های تاکسی همچون میدان آزادی، فلکه دوم صادقیه و میدان ونک یکی از عمده مشکلات شهروندان است.