تهران- ایرنا- نماینده نشریات دانشجویی در دیدار تشکل‌های دانشجویی با رئیس جمهور، ضمن اینکه خواستار گفت‌وگوی دوطرفه و رفت و برگشتی در جلسات بعدی با رئیس جمهور شد، گفت: رویکرد رئیس دولت سیزدهم به تشکل‌های دانشجویی نسبت به دولت‌ قبل مثبت و قابل انعطاف است و این موضوع را به شخصه در این جلسه درک کردم.

یونس فرزین فرد که دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی، عضو هیات تحریریه و کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی و عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان است، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در این خصوص توضیح داد: مسوولان در دولت قبل آنچنان که باید، نه به صحبت ها توجه می کردند و نه حرفی برای گفتن داشتند و فقط برای رفع تکلیف، یک جلسه فرمایشی برگزار می کردند.

وی افزود: آقای رییسی شاید به دلیل رویکرد و سیاست هایی که دارند، کاملا مطابق با خواست دانشجویان عمل نکنند چون دانشجویان در کف میدان سیاستگذاری نیستند اما حداقل گوش دادند و دانشجویان را اقناع کردند.

فرزین فرد در تشریح این جلسه گفت: قبل از شروع جلسه می دانستم که خیلی از مجموعه های دانشجویی و تشکل ها مسائلی که مطرح می کنند حول مساله حجاب و موضوعات اقتصادی مانند مولدسازی و افزایش قیمت دلار است و چون نمی خواستم در جلسه موضوع تکراری بیان کنم، به موضوع تیم رسانه ای دولت و مدیریت جهادی اشاره کردم و آن را نقد کردم. محور دیگر هم که سایر دوستان مطرح کردند، بحث فرهنگ و حجاب بود.

نماینده نشریات دانشجویی ادامه داد: جنش عدالتخواه دانشجویی نقدهایی داشتند و تشکل جامعه اسلامی هم که نقدهای آنها به نسبت کمتر بود، به بیان راهکارها پرداختند.

فرزین گفت: پس از اینکه صحبت های تشکل های دانشجویی تمام شد، رییس جمهور نزدیک به ۴۰ دقیقه در مورد موضوعات مطرح شده، توضیح دادند. مثلا در خصوص رسانه گفتند که ضعف وجود دارد اما این نیست که شما بگویید ناکارآمد است.

وی افزود: اشاره ای هم به منصوبین دولت کردم و تشکل های دیگر هم آن را ادامه دادند مثل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛ که آقای رییس جمهور گفتند من مثل رییس جمهورهای دیگر نبودم که با خودم گروه همراه و یک طیف مشخص یا رسانه مخصوص به خود را داشته باشم. به صورت فردی جلو آمده ام و تلاش کردم. با اشخاص آشنایی نداشتم و بر مبنای اینکه فعالیت، سابقه و شایستگی اشخاص چگونه بوده آنها را انتخاب کردم و وابسته به گروه و طیف سیاسی خاصی نبودم. البته ما ایشان را بیشتر اصولگرا می دانیم ولو اینکه برخی اصولگراها عملکرد وی را تا حدی نقد کنند.

گفت‌وگوی دوطرفه

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تعدادی از فعالان دانشجویی که در جلسه حاضر بودند، از رئیس جمهور خواستند که بعد از افطار به گفت‌وگو ادامه دهد و ایشان قبول کردند و بعد از افطار چند دقیقه ای هم به سوالات پاسخ دادند.

وی ادامه داد: همچنین فعالان دانشجویی خواستند که دیدارهای بیشتری با رئیس جمهور داشته باشند و بتوانند بیشتر صحبت کنند. یکی دیگر از درخواست های دانشجویان این بود که با معاون اول رییس جمهور هم جلسات مکرر داشته باشند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان ارزیابی کلی خود از این جلسه را اینگونه بیان کرد: جلسه باید به گونه ای باشد که وقتی شخصی صحبت می کند، رئیس جمهور هم در مقابل آن صحبت کند؛ یعنی تک تک به سوالات پاسخ داده شود و اینطور نباشد که همه سوالات شنیده شده و در پایان صحبت ها به آنها پاسخ داده شود.

وی توجه به نشریات دانشجویی در دولت جدید را قابل توجه دانست و ادامه داد: نشریات دانشجویی تاکنون فراموش شده‌ترین در هر دولت و وزارتخانه ای بوده است اما امسال بعد از دوسال در برابر رییس جمهور تریبون داشتیم. سال گذشته دعوت شدیم اما تریبون نداشتیم. به طور کلی جلسه خوبی بود و امیدواریم ادامه‌دار باشد.

به گزارش ایرنا، جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور عصر جمعه ۲۵ فروردین ماه در نشستی صمیمی که همراه با ضیافت افطار بود، با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور شرکت کردند و به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

رئیس جمهور پس از ۲ ساعت شنیدن سخنان صریح ۱۳ نفر از مدعوین، به برخی سوالات و شبهات مطرح شده از سوی آنان درباره بنگاه‌داری دولت، برنامه دولت برای منضبط کردن نظام پولی و بانکی کشور، مولدسازی، وعده ساخت چهار میلیون مسکن، عدم هماهنگی مواضع برخی دولتمردان، انتصابات، فیلترینگ، موضوع عفاف و حجاب و سفرهای استانی دولت پاسخ گفت.