بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اظهار کرد: دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای ایجاد شادابی در جامعه دارد که بخشی از آن از طریق ورزش اجرایی می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، اکبر پورات در نشست با مسئولان هیات های ورزشی استان بوشهر افزود: استاندار نگاه ویژه‌ای برای ساماندهی و رفع مشکلات هیات‌های ورزشی دارد که در اولین گام در سال جاری با دعوت از روسای این هیات‌ها و دستگاه ورزش استان، از نزدیک مطالبات و گرفتاری‌های آنها را بدون واسطه دریافت و دستوراتی برای رفع آن صادر کرد.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در یک سلسله جلساتی که از امروز آغاز شده، میزبان هیات‌های ورزشی استان خواهم بود تا با توجه به زمان وسیعی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد بتوانند مشکلات را اعلام کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر یادآور شد: مبنای این جلسات به شکل کاملی کاربردی است و پس از استماع مشکلات هر هیات، زمینه رایزنی و پیگیری آن بخش از مطالبات این هیات‌ها در جلسه انجام و نتیجه گیری می‌شود که امروز انجام و بخشی از مشکلات هیات‌های موجود در این نشست رفع شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی که با اداره کل ورزش استان در این نشست انجام شد مقرر شد که این اداره کل تخصیص اعتبارات را با برنامه‌ها و تقویم هر هیات ورزشی هماهنگ و متناسب با این برنامه‌ها اعتبار تخصیص دهد.

پورات یادآور شد: در کنار توجه به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، توسعه ورزش‌های همگانی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی مد نظر است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان وجود شرکت‌ها و صنایع بزرگ است که از امسال با یک برنامه‌ریزی مدون و متناسب با فعالیت‌های هیات‌های ورزشی از قابلیت‌های آنها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای کمک به این هیات‌ استفاده می‌شود.

بیستم فروردین ماه امسال نخستین نشست استاندار بوشهر با هیات‌های ورزشی، سازمان‌های مردم‌نهاد جوان و مسئولان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان به منظور شنیدن مشکلات، تنگناها و برنامه‌های این مجموعه‌ها در حالی پایان یافت که سرآغازی بر دریچه‌ای جدید برای کاربردی‌شدن مصوبات این نشست بوده است.

کمبود اعتبار، نداشتن حامی مالی برای برگزاری مسابقات استانی و اعزام تیم‌ها و ورزشکاران به مسابقات کشوری و اردوهای تیم‌ملی، اختلاف با دستگاه‌های دولتی برای در اختیارداشتن مکانی ثابت برای تمرین تیم‌ها از جمله مشکلات هیات های ورزشی استان است.