شیراز - ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارشی از حال مصدومان ۲ حادثه واژگونی مینی بوس و اتوبوس در شهرستان های زرقان و آباده ارائه داد و گفت: در این ۲ حادثه در مجموع ۳۵ تن مصدوم شدند و ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

دکتر مهرداد شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه شد : بر اثر واژگونی اتوبوس در محور آباده به سمت اصفهان و در پنج کیلومتری ایزدخواست که عصر یکشنبه رخ داد ۱۷ نفر مصدوم شدند و یک نفر جان خود را از دست داد. سه نفر از این مصدومان به وسیله بالگرد به مراکز درمانی شهر آباده منتقل شدند ، سه نفر با آمبولانس هلال احمد و ۱۰ نفر نیز با آمبولانس های اورژانس به مراکز درمانی این شهرستان انتقال یافتند.

دکتر شریفی اضافه کرد: هم اکنون ۱۱ مصدوم این حادثه در مراکز درمانی شهرستان آباده بستری هستند که حال عمومی آنان خوب است ، ۵ نفر نیز از این مراکز با دریافت خدمات درمانی ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت : در حادثه دوم که بامداد دوشنبه در شهرستان زرقان با واژگونی مینی بوس رخ داد ۱۸ نفر مصدوم شدند و یک نفر در سر صحنه جان خود را از دست داد. ۱۳ نفر از مصدومان این حادثه با آمبولانس به مراکز درمانی شهرستان مرودشت منتقل شدند ، ۴ نفر نیز با خودروی آمبولانس و بالگرد به بیمارستان شهید رجایی شیراز انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه حال عمومی ۴ مصدوم این حادثه چندان مناسب نیست گفت : همه تمهیدات برای دریافت خدمات درمانی ویژه برای این مصدومان اندیشیده شده است. در بین مصدومانی که به شهرستان مرودشت منتقل شدند نیز یک نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری است ، یک نفر در اتاق احیا خدمات دریافت می کند و ۱۱ مصدوم وضعیت نسبتا مناسب تری دارند.