اصفهان - ایرنا - معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: یکی از سیاست‌های فعلی ما بازنگری ترفیع استادان و رتبه‌بندی گروه‌های آموزشی مبتنی بر ارتباط آن‌ها با صنایع است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه به نقل از حجت الله سعیدی اضافه کرد: همکاری استادان صاحب تجربه برای ارایه نظر و دیدگاه درباره بازنگری محتوای دروس تحصیلی و آیین‌نامه های آموزشی برای حرکت به سمت تعامل بیشتر با صنعت و جامعه ضروری است.

سعیدی در نشست هیات رییسه دانشگاه اصفهان با مدیران صنایع و شرکت های فعال استان اصفهان، خاطرنشان کرد: علاوه بر دانشجویان ایرانی، ما حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی غیر ایرانی داریم که از ظرفیت این دانشجویان می توان در بورس تحصیلی صنعت و جامعه استفاده کرد.

رییس دانشگاه اصفهان نیز در این نشست گفت: اشتغال‌پذیری دانشجویان، جلوگیری از مهاجرت نخبگان و اجرای بورس دانشجویان به تحصیل در صنعت و جامعه در جهت گام دوم انقلاب و با هدف تقویت ارتباط و تعامل موثر میان دانشگاه و صنعت، ضروری و مهم است.

حسین هرسیج با تاکید بر ارتباط دوسویه دانشگاه و صنعت و جامعه اظهار داشت: وضعیت نامناسب ارتباط بین دانشگاه و صنعت و جامعه بازتاب مجموعه ای از عوامل است که یکی از آن‌ها صنایع وارداتی به جای تولیدات بومی است.

وی افزود: در چند سال اخیر با وجود فشارهای حاصل از تحریم های ظالمانه استکبار جهانی بر علیه ایران، ارتباط بین دانشگاه و صنعت و جامعه بیشتر شده که نوید بخش حرکت به سوی ارتقا و پیشرفت کشور است.

هرسیج با اشاره به ظرفیت و آمادگی دانشگاه اصفهان برای کمک به برطرف کردن معضل اشتغال جوانان تحصیلکرده در کشور، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تحول در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی مهم و ضروری است.

رییس دانشگاه تاکید کرد: امروز باید متناسب با نیازهای جامعه رشته های تحصیلی را تعریف و بسیاری از رشته های کم کاربرد یا بدون کاربرد را از چرخه آموزش دانشگاه خارج کنیم.

در این نشست درباره راتبه شغلی شیخ بهایی با هدف بورس داوطلبان کنکور و دانشجویان مشغول به تحصیل در صنعت و جامعه با حضور مدیران ۴۰ واحد صنعتی استان و هیات رییسه دانشگاه اصفهان تبادل نظر شد.

دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی است.

این دانشگاه با بیش از ۷۰ سال قدمت یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور و دانشگاه معین استان اصفهان محسوب می‌شود.