شهرری - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: بیشترین مزیت ارتش نیروی انسانی بصیر، آگاه و آماده انجام هر کاری در هر نقطه از این کره خاکی که فرمانده معظم کل قوا دستور دهند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اکرمی نیا روز دوشنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق ارتش با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر به خبرنگاران گفت: نامگذاری روز ارتش، نخستین نامگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب و در سال ۵۸ صورت گرفت.

وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در گیر و دار تحولات سیاسی و اجتماعی بزرگ ایران، برخی در داخل و دشمنان در خارج شعار انحلال ارتش را سر می دادند، اما با نگاه ژرف و راهبردی امام راحل این نامگذاری انجام شد.

اکرمی نیا اظهار داشت: در رهبری کشورهای مجاور، نتیجه اشتباه انحلال ارتش را می بینیم که منجر به ایجاد تنش ها و ناآرامی هایی شکل گرفت و تا سال ها آثار آن باقی بود اما نگاه ژرف و راهبردی اندیشه های امام راحل در ایران، ارتش را حفظ کرد و بعدها مشخص شد که تا چه میزان این تصمیم درست بوده است.

معاون هماهنگی کننده سازمان عقیدنی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: دشمنان در این شعار، نقشه ها داشتند و یکی از این توطئه ها، ابتدا بحث تجزیه طلبی در ایران بود که پنج استان درگیر آن بودند و در آن دوران هیچ نیرویی برای مقابله با تجزیه طلبی غیر از ارتش جمهوی اسلامی وجود نداشت.

وی اضافه کرد: با نامگذاری روز ۲۹ فروردین، ارتش جمهوری اسلامی متولد شد و با تجزیه طلبی مقابله و پس از آن در دفاع مقدس، هشت سال جانانه دفاع و ۴۸ هزار شهید، آزاده و جانبار تقدیم کرد.

اکرمی نیا ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی نیز در صحنه های مختلف و عملیات های مردم یاری مانند سیل، زلزله و مقابله ویروس کرونا حضور یافت و در دفاع از حرم نیز نقش آفرینی کرد، عرصه ای که در آن کمتر از ارتش گفته شده است.

معاون هماهنگی کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: ارتش در دفاع از حرم در حوزه زمینی و هوایی وجود داشت و تمامی پشتیبانی های لجستیک دفاعی را انجام داد.

وی اضافه کرد: اکنون ناوگروه نیروی دریایی به دست بلند جمهوری اسلامی تبدیل و موفق شده یک دور کل کره زمین را سفر کند که نشان دهنده اقتدار دریایی جمهوری اسلامی است.

اکرمی نیا اعلام کرد: نیروی هوایی ما بسیار قوی تر از گذشته شده و نیروی پدافند ما هم به همین صورت، بیش از سه هزار نقطه در کشور را رصد و هر پرنده بیگانه ای که وارد کشور شود را رصد می کنند.

معاون هماهنگی کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش امروز به حدی از اقتدار رسیده که توانسته بازدارندگی ایجاد کند و اگر می بینیم دشمنان به خود اجازه تعرض به این آب و خاک را نمی دهند در سایه همین بازدارندگی است که ارتش ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۵۸ خطاب به ملت، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند.

از آن تاریخ به بعد هرسال در سالگرد صدور این پیام، روز ارتش در سراسر کشور جشن گرفته می شود و ارتش در شهرهای مختلف به رژه و نمایش قدرت می پردازد.