همدان-ایرنا- فرماندار شهرستان کبودرآهنگ گفت: تاکنون ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت انواع محصولات زراعی رفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مسلم غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۸۷۸ میلیارد تومان اعتبار در سفر مردادماه رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان همدان برای توسعه همه جانبه و اتمام طرح های نیمه تمام شهرستان کبودرآهنگ اختصاص یافت اظهار داشت: ۱۸۴ میلیارد تومان از این مبلغ به حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۳۰ هکتار گلخانه در شهرستان کبودرآهنگ وجود دارد و ۱۰ هکتار نیز در حال احداث است.

فرماندار کبودرآهنگ ادامه داد: بر اساس ظرفیت‌های بالای این شهرستان در حوزه کشاورزی به خصوص در بخش گلخانه‌ها، راه‌اندازی گلخانه‌های بزرگ مقیاس یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار در این بخش است.

غلامی، احداث مجتمع یا شهرک گلخانه ای در روستاهای بزرگ این شهرستان را امری ضروری دانست و گفت: تعداد ماشین آلات کشاورزی امسال به پنج هزار و ۹۵۰ عدد رسیده است که نسبت به سال گذشته افزایشی بوده است.

وی اظهار داشت: میزان بارندگی ها از ابتدای فصل زارعی سال گذشته تاکنون با فعالیت توده های بارشی در این شهرستان از مرز ۱۶۰ میلی متر عبور کرد.

فرماندار کبودرآهنگ، تغییر رویکرد کشاورزی را با توجه به محدودیت منابع آب امری ضروری برشمرد و ادامه داد: برای استفاده درست از منابع محدود آب و افزایش بازدهی بیشتر تولیدات کشاورزی، بهره برداران این بخش باید با تغییر رویه از شیوه‌های نوین برای کشت استفاده کنند.

غلامی اظهار داشت: با اجرای نقشه کاداستر اراضی کشاورزی می‌توان در راستای تبصره ۲ ماده ۶ قانون تعیین تکلیف سند ۶ دانگ به نام افراد صادر و از اختلافات تصرفی در ملک‌های مشاعی کاسته شود.

شهرستان کبودرآهنگ با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت، سه بخش، سه شهرستان و ۱۲۷ روستا، ۱۹ درصد مساحت استان همدان را تشکیل داده است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهور اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، رهاورد این سفر ۲۴ هزار میلیارد تومان برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.