مشهد-ایرنا- حوزه هنری خراسان رضوی فیلم "معجزه بناسان" را دوشنبه شب در پردیس سینمایی هویزه مشهد به نمایش عمومی گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا اهمیت نمایش عمومی این فیلم از آن جهت است که نمایش چندی پیش آن در لس آنجلس آمریکا حواشی و درگیریهایی را به وجود آورد و تعدادی از مخالفان جمهوری اسلامی کوشیدند با فضاسازی، تبلیغاتی را علیه سازندگان این فیلم راه اندازی کنند.

"معجزه بناسان" فیلمی به کارگردانی "حبیب احمدزاده" و نویسندگی "حبیب و زینب احمدزاده" محصول مشترک ایران و ژاپن است که به بخش جلوه‌گاه شرق سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر راه پیدا کرد. این فیلم در چهار کشور ایران، ژاپن، اتریش و عراق فیلمبرداری شده و بازیگرانی چون پرویز پرستویی، شیسوکو تسویا، گرهارد فرایلینگر، نورییوکی آساکورا و محمود بنکدارنیا در آن ایفای نقش می‌کنند.

حبیب احمدزاده، این فیلم را برای قدردانی از "شیسکو تسویا"، زنی ژاپنی و "گرهارد فرایلینگر" پزشکی اتریشی ساخته که به درمان سربازان ایرانی شیمیایی‌ شده در جنگ ایران و عراق، کمک کردند.

کارگردان "معجزه بناسان" پس از نمایش عمومی آن در پردیس سینمایی هویزه به خبرنگار ایرنا گفت: این فیلم یک قدردانی از سوی ملت ایران برای کسانی است که بدون هیچ چشمداشتی به این کشور در دوران جنگ و مصیبتهای وارده به مردم خدمت کردند و ما با ساخت این فیلم در واقع وظیفه انسانی خود را در قبال آنان انجام دادیم.

حبیب احمدزاده افزود: این فیلم برای قدردانی و به پاس انسان دوستی افراد غیرایرانی ساخته شده است که در زمانی که همه ایران را تنها گذاشتند، به داد این ملت رسیده و دردی از آنان را دوا کردند.

بناسان غول چراغ جادو برای جلوگیری از اخراج همیشگی از منظومه شمسی مجبور می‌شود شرط فرشته‌ای را بپذیرد تا با همکاری چهار انسان معمولی یک آهنگ زیبا برای ایجاد معجزه‌ای بشری و واقعی خلق کند. ولی در این راه با ماجراهایی از زندگی آنان درگیر می‌شود.

وی اظهار کرد: ساخت "معجزه بناسان" هشت سال طول کشید و همه بازیگران آن نقش خود را در این فیلم بازی می کنند، در واقع این فیلم یک کار جهادی دسته جمعی بود که هزینه های آن را هم دوستان سینمایی ایران و کشور ژاپن تامین کردند.

احمدزاده با بیان این که قسمتهای دوم و سوم فیلم "معجزه بناسان" هم ساخته خواهد شد گفت: نمایش عمومی این فیلم برای گروه "هنر و تجربه" از اسفندماه آغاز شده است و هدف این است که برای گروه های خاص برگزار شد.

به گفته کارگردان فیلم "معجزه بناسان" این فیلم در چندین شهر آمریکا به نمایش درآمده و استقبال مطلوبی از آن شده است.