مهاباد - ایرنا - فرماندار مهاباد گفت: دشمنان به قدرت دفاعی و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی واقف هستند و همین مهم پشتوانه‌ای قوی برای نظام در میدان دیپلماسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروزه قدرت نظامی و دفاعی کشورمان به مرحله‌ای رسیده که در صحنه سیاسی تعیین کننده و به یک عامل مهم در تصمیم گیری منطقه‌ای تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در سایه خودباوری و ایمان به داشته‌های خود تمام امکانات نظامی و دفاعی با دست جوانان این مرز و بوم ساخته و دشمنان بر توانایی و این قدرت بازدارنگی اقرار کردند.

فرماندار مهاباد نامگذاری ۲۹ فروردین را یادگار امام راحل دانست و افزود: در نخستین ماه‌های پس از پیروزی انقلاب، گروهک‌هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند، بحث انحلال ارتش را مطرح کردند ولی امام خمینی (ره) برابر آنان ایستاد و ارتش را «امید ملت» لقب داد و ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند.

وی با اشاره به هماهنگی بین سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و سایر نیروهای مسلح اضافه کرد: این تعامل و هماهنگی موجب شده تا در ساخت پهباد و موشک‌های دور برد و نقطه زن امروز حرف اول را در منطقه بزنیم و ترس در دل دشمنان ایجاد کنیم.

عباسی با اشاره به رشادت‌های فرماندهان ارتش در دوران جنگ تحمیلی گفت: هزاران فرمانده و ارتشی فداکار در صف نخست جهبه حضور داشته و تا آخرین قطره خون در مقابل تجاوز بیگانگان از سرزمین، ناموس و وطن خود دفاع کردند که شایسته قدردانی است.

وی تاکید بر اینکه اینکه خدمات ارتش جمهوری اسلامی تنها معطوف به دوران جنگ نیست، یادآور شد: در تمام حوادث و اتفاقات طبیعی نیروهای فداکار و مردمی ارتش به مانند دوران جنگ در صحنه حضور یافته و خدمات ارزنده‌ای تقدیم ملت می‌کنند.

آیین رژه روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی امسال به صورت خودرویی در پادگان‌ تیپ ۳۶۴ شهید نصیرزاده ارتش مستقر در مهاباد جمعی لشکر پیاده ۶۴ ارومیه برگزار شد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع قدس ۷۵۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است.