مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: بدیهی است که برای تحقق آرمان ها نیاز به قدرت داریم , بدون آن امکان ندارد ما قادر باشیم از موجودیت خود در مقیاس و ابعاد مختلف دفاع کنیم.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه در آیین رژه گرامیداشت روز ارتش در مشهد افزود: استقلال، آزادی و جمهوریت در همه ابعاد به صورت جامع اتفاق نمی افتد مگر این که ما از امنیت جامع و کامل و عمیق برخوردار باشیم.

وی با بیان این که امنیت، محصول قدرت است ادامه داد: امروز در نظام مقدس اسلامی، قدرت معنوی، اساس و پایه همه قدرت های موجود در کشور است و با حضور مردم در صحنه و با اتکای با اندیشه های اسلامی و اعتقادی این شرایط به وجود آمده است.

استاندار خراسان رضوی گفت:امروز در عین حالی که از موجودیت کشور دفاع می شود در عین حال زمینه‌های لازم برای محقق شدن آرمانهای استقلال و آزادی و حضور مردم در بخش‌های مختلف فراهم می شود و این مرهون تلاش و زحمات همه بخش‌ها، دستگاه‌ها و مردم است.

نظری افزود: در بخش هایی هم دچار مشکل و چالش و گرفتاری هستیم به ویژه بخش های اقتصادی که با همت مردم و مسوولان و همه دستگاه‌ها به زودی زود و در کوتاه مدت امیدوار هستیم که با اتکای به قدرت معنوی انشالله این مسایل حل شود.

وی ادامه داد: نکته مهم اقتدار است اگر قدرت وجود داشته باشد یا قدرت هایی وجود داشته باشد و در اختیار باشد اما بازدارندگی و امکان بازدارندگی را در مقابل دشمنان در هر بخشی به وجود نیاورد که این قدرت تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز الحمدلله با وجود قدرت و تشویق و رهبری های امام و رهبر نظام مقدس اسلامی در یک نقطه برتر و جایگاه ویژه در مقابل دشمنان قرار گرفته که بازدارندگی ایجاد کرده است.

نظری افزود: این استان با همه شرایط و مولفه‌های خاصی که دارد و مرزهای طولانی با ۲ کشور اهالی شیعه و سنی اش در کنار یکدیگر متحد هستند.

وی اضافه کرد: جمعیت سیال و زائران که ما در طول سال در خدمت همه آنها هستیم، زمینه‌هایی هم برای سوء استفاده دشمنان ایجاد می‌کند اما در عین حال و با توجه به این شرایط با زحمات و تلاشهایی که دستگاه‌های امنیتی و بخش‌های مربوطه در این استان دارند از یک امنیت مطمئن پایدار و عمیقی برخوردار هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما در نتیجه این امنیت حاکم بر استان در بخش های مختلف تلاش می‌کنیم در مسیری که معین شده گرفتاری ها و چالش هایی که وجود دارد در سریعترین زمان کاهش پیدا کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش هم در این آیین گفت: امروز یکی از روزهای تاریخی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. روزی که امام پس از پیروزی انقلاب به ارتش تولدی دوباره داد.

امیر سرتیپ رضا آذریان افزود: ارتش امروز همچنان حافظ مرزها، انقلاب و دستاوردهاست.

وی با بیان این که ارتش پس از انقلاب همواره در کنار مردم بوده است افزود: امروز ارتش با توکل به خدا و تدابیر رهبری به عنوان یک نیروی نظامی آماده انجام هر ماموریتی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق اظهار کرد: امروز ارتش در این منطقه همراه با مرزبانان، شرایط بسیار خوبی را رقم زده و با تجهیزات و تسلیحات نظامی ماموریت خود را انجام می دهد و در همه ابعاد تجهیزات ما به روز است و دورتر از مرزها را رصد می کنیم.

همزمان با ۲۹ فروردین رژه گرامیداشت روز ارتش با حضور استاندار و ارشد مسوولان نظامی خراسان رضوی و جمعی از مردم در بلوار نماز مشهد برگزار شد.