همدان- ایرنا- رییس فدراسیون بسکتبال کشور گفت: از این پس مربیان بسکتبال در سطح استان‌ها در چهار رنگ تعریف شده، سطح‌بندی می‌شوند.

به گزارش ایرنا جواد داوری در مجمع انتخابات هیات بسکتبال استان همدان اظهار داشت: سطح‌بندی مربیان براساس دانش و سوابق فعالیت آن‌ها در چهار رنگ زرد، آبی، قرمز و سبز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: این سطح‌بندی برای هیات‌های بسکتبال استان‌ها مشخص می‌کند که حدود فعالیت مربیان جهت حضور در مسابقات چگونه خواهد بود و به زودی بخشنامه آن به هیات‌های استانی ارسال می‌شود.

داوری ادامه داد: همچنین آیین نامه دوره‌های کوتاه مدت مربیگری باتوجه به نیازسنجی‌های انجام گرفته در حال تدوین است و ابلاغ خواهد شد.

رییس فدراسیون بسکتبال کشور با اشاره به ایجاد ساختار جدید در برنامه استعدادیابی از نخبه‌ها در این فدراسیون گفت: در این ساختار جدید شیوه‌های مطلوب و کارشناسی شده به اجرا در خواهد آمد و همراهی هیات‌های بسکتبال استان‌ها با این طرح می‌تواند تحول بزرگ در این رشته ورزشی ایجاد کند.

وی بروز رسانی علمی مربیان و داوران بسکتبال را جزو برنامه‌های اصلی فدراسیون در سال جاری دانست و گفت: ارتقا سطح دانش فنی و علمی مربیان و داوران براساس استانداردهای روز دنیا بسیار حایز اهمیت است.

داوری توسعه طرح‌های پژوهشی و استعدادیابی را یکی از مهمترین برنامه‌های اجرایی فدراسیون در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها اجرایی برای بسکتبال ایران با فرازها و فرودهایی همراه بود اما در ابعاد مختلف آموزشی، قهرمانی، همگانی، حرفه‌ای و توسعه‌ای حرکت جدید این رشته را آغاز کردیم و به طور قطع کمبود و کاستی‌هایی را نیز همراه داشت.

گفتنی است؛ مجمع انتخابات هیات بسکتبال استان همدان با حضور جواد داوری رییس فدراسیون، علی حقیقی مدیرکل ورزش استان همدان و سایر اعضا برگزار شد.

در این مجمع مجید درویشی که برای نخستین بار در عرصه بسکتبال حضور یافته است، با کسب ۱۷ رای از ۲۲ آرای ماخوذه به مدت چهار سال سکان ریاست در این هیات را برعهده گرفت.