اهواز - ایرنا - سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش نوشت: پیشرفت‌های راهبردی و همچنین بازدارنده ارتش در حوزه‌های نظامی، سپر دفاعی جمهوری اسلامی ایران را مستحکم از همیشه ساخته است و همین امر موجب بیمناکی و هراس جبهه دشمن شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا در این بیانیه آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و فروپاشی نظام وابسته شاهنشاهی و جنگ روانی علیه ارتش و معرفی آن به عنوان نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم و نیز زمزمه شدن شعار شیطانی انحلال ارتش، با تدبیر، دور اندیشی و اقدام انقلابی حضرت امام خمینی (ره) در پیام تاریخی ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ متولد شد و نه تنها آمال و آرزوهای دشمن را باطل ساخت بلکه با سازمان یافتن مجدد و متناسب با هدف‌گذاری نظام جمهوری اسلامی به یک ارتش ولایتمدار، مکتبی و انقلابی برای حراست و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور تبدیل شد.

در این بیانیه افزوده شده است: بی شک نقش‌آفرینی‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز ارتش در هشت سال دفاع مقدس و در خنثی‌سازی فتنه‌ها و بحران‌آفرینی‌های استکبار جهانی و ضد انقلاب داخلی و خارجی از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز موجب شد تا امامین انقلاب مصادیق معرفی "ارتش انقلابی"، "رسالت محور" و "تکلیف مدار" را در توصیف ارتش به کار ببرند. پیشرفت‌های راهبردی و همچنین بازدارنده ارتش در حوزه‌های نظامی، سپر دفاعی جمهوری اسلامی ایران را مستحکم از همیشه ساخته است و همین امر موجب بیمناکی و هراس جبهه دشمن گردید.

این بیانیه می افزاید: سپاه، ولیعصر (عج) خوزستان ضمن تبریک این روز عزیز و گرامی به ارتشیان دلاور و خانواده‌های گرامی آنان به ویژه شهدای معزز ارتش اطمینان می‌دهد که با وجود توطئه‌ها و تبلیغات دشمن برای تضعیف دژ دفاعی کشور به ویژه ارتش و سپاه، این دو لشکر الهی زیر الطاف الهی و عنایت حضرت، ولیعصر (عج) و رهبری امام خامنه‌ای مد ظله العالی، مستحکم و با صلابت‌تر قدرت دفاعی کشور را تضمین، و دشمنان خیره سر را از هرگونه اندیشه و عمل پلید بر حذر می‌دارند.

تبریک فرمانده و مسوول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۷ ولیعصر(عج) به مناسبت روز ارتش

فرمانده لشکر و مسوول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۷ ولیعصر(عج) نیز در پیام مشترکی ۲۹ فروردین، روز ارتش را به تمامی نیروهای غیور، سلحشور و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

در این پیام آمده است: ۲۹ فروردین نماد شکوه و عظمت جانفشانی‌ها و رادمردی‌های دلیر مردان قهرمان، ولایتمدار، ارزشی و متعهد ارتش ایران اسلامی است که در پاسداشت آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، همپای دیگر نیروهای مسلّح به ویژه برادران سپاهی خویش، با عزمی پولادین و اراده‌ای استوار، جلوه‌هایی ماندگار از ایثار و فداکاری درعرصه‌های گوناگون را تجلی بخشیدند.

این پیام افزوده است: اهتمام برادران ارتشی در صیانت از مرزهای ایران اسلامی و ایثار و از خودگذشتگی آنان در دوران خاطره انگیز دفاع مقدس و پس از آن در همه عرصه‌هایی که اسلام و انقلاب اسلامی به خدمات آنان نیاز داشت، مانند حضور در عرصه‌های خدمتگزاری به سیل زدگان، زلزله و حوادث طبیعی ستودنی است و هیچگاه از اذهان ملت شریف ایران فراموش نمی‌شود.

در این پیام مشترک آمده است:امروز ارتش مکتبی که نظم، انضباط و تعهد به آرمان‌های نظام و انقلاب از مهمترین شاخصه‌های آن می‌باشد، برخاسته از مردم، برای مردم و محبوب قلوب مردم و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است؛ زیرا اخلاص، ایمان و روحیه معنوی جوانان متعهد ارتش، تداعی کنند روحی سرشار از خلوص و صفای بسیجیان مخلص و بی ادعاست.

این پیام می افزاید: ۲۹ فروردین فرا رسیدن روز ارتش که حضرت امام خمینی رضوان ا... تعالی علیه آن را "حامی مردم" و رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه ا... تعالی) ارتش را "حزب ا..." خواندند، به فرماندهان، افسران، نیروهای کادر و برادران سلحشور و خدوم ارتش در خوزستان و خانواده‌های معظم شهدا و به جانبازان و خانواده‌های آنان تبریک عرض نموده و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلّح، از پیشگاه حضرت حق برای همه آن گرامیان توفیق استمرار و انجام وظیفه زیر فرماندهی معظّم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) را خواستاریم.