کرمان - ایرنا - مسئولان اداره کل فرودگاههای کرمان می‌گویند به دنبال انتشار آگهی جعلی با موضوع استخدام شاهد مراجعه برخی مردم به پنج فرودگاه این استان هستند و این موضوع زمینه سردرگمی شهروندان و کلاهبرداری عده‌ای سودجو را فراهم آورده است.

به گزارش ایرنا آنطور که گزارش شده فردی با هدف کلاهبرداری اینترنتی آگهی های متعددی از استخدام فرودگاه ها را به صورت جعلی منتشر کرده و سعی بر جذب شهروندان متقاضی کار داشته است. با انتشار آگهی اولیه عده‌ای به فرودگاه های استان کرمان مراجعه کردند و عده ای نیز با تماس تلفنی می خواستند که در این شرکت استخدام شوند، در حالی که استخدامی وجود نداشته است.

کار به آنجا رسیده که از مراجعه کنندگان واریز وجه مطالبه شد و کلاهبردار آنقدر حرفه ای بوده که نشانی هایی به نام شرکت فرودگاه ها در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده تا کمتر کسی به جعلی بودن این آگهی و هدف واقعی او شک کند.

ساخت حساب جعلی

البته افراد مراجعه کننده به فرودگاه های استان کرمان با راهنمایی و پاسخگویی کارشناسان این اداره کل توجیه شده اند اما به نظر می رسد تا زمان شناسایی و دستگیری این افراد همچنان جای کلاهبرداری از دیگر افراد وجود دارد؛ ضمن آنکه در این زمینه ضرورت اطلاع رسانی و شفاف سازی رسانه‌های رسمی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

توضیحات مدیرکل فرودگاه های کرمان

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص توضیح داد: طی روزهای گذشته انتشار آگهی استخدامی برای فرودگاه های این استان را شاهد بوده ایم که ۱۰۰ درصد جعلی است.

علی جزینی‌زاده با اشاره به انتشار این آگهی در شبکه های اجتماعی از جمله دیوار و با توجه به اینکه برخی از مردم این آگهی را باور کرده بودند، افزود: این آگهی باعث شد شهروندان بسیاری به پنج فرودگاه استان کرمان مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: اخیرا آگهی مجددی منتشر شده که فردی با اطلاعات جعلی مدعی شده کارشناس گزینش فرودگاه است و از مردم خواسته که واریز وجه داشته باشند؛ ضمن آنکه این آگهی، پس از واریز وجه مردم را برای دریافت کتاب به فرودگاه هدایت کرده است و باعث شده روزانه افرادی با تماس و برخی به صورت حضوری به فرودگاه های استان کرمان مراجعه کنند.

آگهی جعلی

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان تصریح کرد: شخصی به قصد کلاهبرداری این آگهی ها را منتشر می کند، اگر شهروندان بررسی کنند می بینند که تمامی اطلاعات وارد شده در این آگهی ازجمله جی میل(آدرس الکترونیکی) و شماره تماس جعلی است و مربوط به شرکت فرودگاه‌ها یا هواپیمایی کشوری نیست.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل فرودگاه های استان کرمان هیچ گونه استخدامی ندارد، از شهروندان درخواست کرد به این آگهی های جعلی توجهی نداشته باشند و برای اطلاع از هرگونه استخدامی به رسانه های رسمی مراجعه کنند.

جزینی زاده عنوان کرد: اداره کل فرودگاه های استان کرمان البته از طریق مراجع مربوطه در حال پیگیری موضوع است.

آگهی جعلی

استان کرمان دارای پنج فرودگاه در شهرستان های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت است.