شهرقدس- ایرنا- امام جمعه شهر قدس گفت: انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و ائمه معصومین(ع)و پاسخگویی به سوالات دینی نوجوانان و جوانان، منجر به تقویت روحیه معنوی ،خودباوری و صبر این عزیزان می شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام رضا جوکار، در جلسه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش اظهار کرد: اعتکاف رمضانیه به عنوان یک ابتکار و الگوی گرفته شده از سنت نبوی است.

امام جمعه شهرستان قدس گفت: ۱۲۰ دانش آموز شهرقدسی با حضور در مسجد جامع، ایام البیض ماه مبارک رمضان را به اعتکاف گذارند.

وی افزود: این برنامه در مسجد جامع شهرستان قدس به عنوان طرح موفق فرهنگی و تربیتی با حضور دانش آموزان باشوق و انگیزه، برگزار شد.

خطیب جمعه شهرقدس، اهداف پیش‌بینی شده در این برنامه را توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) بیان کرد و گفت: همچنین انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و ائمه معصومین(ع)، پاسخگویی به سوالات دینی نوجوانان و جوانان، تقویت روحیه معنوی، خودباوری و صبر، تقویت روحیه خودسازی، تزکیه و تهذیب نفس در بین دانش‌آموزان از اهداف دیگر بود.
حجت‌الاسلام رضا جوکار گفت: برگزاری چنین برنامه هایی سبب تقویت هویت ایرانی اسلامی در دانش آموزان و معلمان می شود.

جوکار به لزوم برگزاری اردوهای علمی، زیارتی سیاحتی تاکید کرد و افزود: اردوهای دانش آموزی می توانند بخشی از برنامه آموزشی مدارس را تشکیل دهند.

وی گفت: این برنامه ها فرصت مناسبی در اختیار دانش آموزان قرار می دهد تا در فضایی غیر از مدرسه، در کنار دوستان خود بوده و در یک فعالیت جمعی مشارکت داشته باشند و الفتی بین مربی و دانش آموزان ایجاد شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی این برنامه ها در سه مرحله، گفت: برنامه ها باید ابتدا برای زمان باقی مانده تا پایان سال تحصیلی، سپس در سه ماه تعطیلی تابستان و بعد سال تحصیلی جدید در مهرماه تنظیم شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشن روزه اولی ها گفت: جشن روزه اولی ها یک رویداد و پدیده معنوی خوب است که باید تقویت و تکرار شود و به عنوان سرمایه ای ارزشی لازم است.

امام جمعه شهرستان قدس خاطرنشان کرد: طرح شمیم به عنوان الگوی موفق، توسعه یافته و در حال حاضر باید برای طرح برای فرصت تابستان به روز رسانی کرده و در رفع کاستی های آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار از مسئولان خواست با استفاده از ظرفیت ها و برنامه های مجموعه جوانان و نوجوانان آستان قدس رضوی برای ایام تابستان، دوره های آموزشی مجاهدان تبیین گر را برای دانش آموزان و معلمان برگزار کنند.

جلسه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش با حضور امام جمعه شهرستان قدس، رییس حوزه علمیه خواهران، مدیر آموزش و پرورش، رییس امور مساجد و اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از مربیان و معلمین برگزار شد.