ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر اینکه تقویت خدمات حوزه بهداشت و درمان ایلام نیازمند استفاده از ظرفیت خیرین سلامت است، گفت: با توجه به هم مرز بودن این استان با کشور عراق ظرفیت های خوب و مناسبی برای توسعه گردشگری سلامت وجود دارد که باید فعال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز سه شنبه در نشست با مجمع خیرین سلامت استان ایلام اظهار کرد: مجموعه های خیرین بسیار زیادی در سطح کشور فعال هستند که هر یک به نوعی موثر و مفید هستند، اما در مقام مقایسه ای، مجمع خیرین سلامت اولویت بیشتری دارند.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت دارای یک ظرفیت بالقوه ای هم از بُعد تخصصی و هم از بُعد وجاهت مردمی بودن است و وقتی این ۲ مقوله در کنار هم قرار گیرند به طور قطع به هدف مورد نظر نزدیکتر خواهیم شد، مجمع خیرین سلامت استان با برنامه ریزی های مناسب، باید نیازهای واقعی بخش سلامت و بهداشت و درمان را شناسایی و باهمت خیرین نسبت به حل آنها اقدام کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه علیرغم تنگناها اما کارهای خوبی در سطح ملی و استان انجام شده است، تاکید کرد: راه اندازی بیمارستان رازی شهر ایلام کار بزرگی بود که انجام شد، در حال حاضر بخش هایی از آن فعال است و سایر بخش ها هم فعال خواهند شد، باید از ظرفیت مجمع خیرین سلامت برای تکمیل نواقص و کاستی های این بیمارستان استفاده کرد.

بهرام نیا بیان کرد: مجمع خیرین سلامت باید با یک اولویت بندی و به صورت تخصصی تلاش کنند با توجه به بیماری های شایع در استان و امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز که مردم از نبود آن ها رنج می برند، رصد کنند تا با شناسایی این عوامل، بتوان تجهیزات اولویت دار برای رفع این بیماری ها در استان تامین و خلاء ها پر شود، بیماری های چون سرطان معده، سرطان سینه و روده از جمله بیماری های شایع در استان است که باید برای تجهیزات این حوزه ها اولیت بندی در نظر گرفته شود.

وی گفت: ظرفیت و سرمایه اجتماعی بالایی که در خصوص خیرین وجود دارد باید در بخش مرتبط با بیماران خاص مورد استفاده مطلوب قرار گیرد، به عنوان مثال استان ایلام مرکز ناباروری ندارد البته رایزنی هایی در این خصوص با مرکز جهاد انشگاهی برای فعال کردن این مرکز در استان انجام شده تا از رفت و آمد به سایر استان ها برای درمان و هزینه های گزاف جلوگیری شود.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت گردشگری سلامت در استان با توجه به نزدیکی با کشور عراق گفت: این فرصت بسیار خوبی برای استان است که مجمع خیرین سلامت باید با تمام توان در این خصوص ورود پیدا کنند و بتوانند زمینه های جذب بیماران عراقی را در استان جهت درمان فراهم کنند.

بهرام نیا با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط مجمع خیرین سلامت استان، خاطرنشان کرد: با تقویت این مجموعه و پیگیری های لازم از طریق نمایندگان استان در مجلس شورای سلامی می‌توان از نظر ظرفیت خیرین و نیکوکاران سلامت به نفع این حوزه نهایت بهره برداری را نمود.

مجمع خیرین سلامت ایلام نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه این مجمع نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است، اظهار کرد: باید از ظرفیت های استاندار ایلام برای روند رو به رشد مجمع خیرین سلامت استان استفاده شود.

جمیل صادقی فر با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه فعالیت های خیرین سلامت است، گفت: باید از ظرفیت های موجود خیرین برای توسعه فضاهای پزشکی و درمانی در استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه زمینه جذب بیماران عراقی به راحتی در استان وجود دارد اما این بیماران به راحتی از استان به دیگر مناطق کشور می روند، ابراز کرد: باید بیماران عراقی در بیمارستان های استان جذب شوند و باعث درآمد زایی برای استان شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری سلامت باید زیرساخت های پزشکی در استان از جمله مرکز جراحی قلب راه اندازی شود.