به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه برخی از اقدامهای مدیریت مصرف توسط مصرفکنندگان اجرا میشوند، اظهار داشت: سال گذشته در این حوزه برنامههای بسیار خوبی مانند ۵=۱ تدوین و اجرا شد که در پی آن شاهد همکاری خوبی از سوی مردم بودیم؛ به طوری که ۴۰ درصد از مشترکان در این طرح مشمول دریافت پاداش صرفهجویی شدند و یکسوم از این ۴۰ درصد نیز بستانکار شدند یا قبض رایگان دریافت کردند.
وی افزود: امسال نیز وزارت نیرو در مراحل پایانی تدوین این برنامه است و به محض اینکه به اتمام برسد اطلاع رسانی دقیق به مردم عزیز انجام خواهد شد.
سخنگوی صنعت برق گفت: هر سال در قانون بودجه پیشبینی میشود که از مشترکان چقدر بابت بیمه وسایل برقی یا حوادث ناشی از مشکلات نوسان برق دریافت شود که در قانون بودجه مبلغ کمی برای این موضوع تعیین میشود، به همین دلیل شرکتهای بیمهگذار در سالهای قبل رغبت به همکاری برای ارائه خدمات نداشتند و مناقصه مربوط به آن باید چند بار تکرار شود، اما در سال ۱۴۰۲ تلاش میکنیم فرآیند انجام کارهای اداری بیمه و انتخاب شرکت بیمهگذار کوتاهتر شود.
رجبی مشهدی ادامه داد: در این خصوص سامانهای نیز وجود دارد به آدرس bime.tavanir.org.ir که میتوان اطلاعات خسارت وارده را در آن ثبت کرد. امیدوارم امسال با تأمین برق پایدار مشکلی در خصوص نوسانات برق و مشکلاتی از این دست نداشته باشیم و یا در حداقل ممکن باشد.