تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: پروازهای فرودگاه سنندج بعد از چهار ماه تعطیلی، با پرواز هواپیمایی از شرکت قشم ایر از سر گرفته شد.

کیومرث حبیبی روز سه شنبه در این ارتباط اظهار کرد: مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات باعث شد پرواز فرودگاه‌های سنندج طی چهار ماه اخیر تعطیل شود.

وی با بیان اینکه پرونده پیگیری مشکلات فرودگاه سنندج مدتی پیش از طرف استاندار کردستان برای پیگیری به معاونت عمرانی محول شد، افزود: طی سه چهار ماه، ضمن تشکیل خدمات پروازی، وسایل و تجهیزات مورد نیاز هندلینگ در فرودگاه سنندج مستقر شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: بازدیدهای دوره ای شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی، کیفیت و کمیت تجهیزات و نیروی انسانی فرودگاه را تایید کرده و اولین پرواز هم توسط شرکت قشم ایر انجام شده است.

حبیبی ضمن ابراز امیدواری برای ادامه پروازها، بر تلاش برای افزایش تعداد پروازها تاکید کرد.

فرودگاه سنندج در سال ۱۳۳۰ در قالب فرودگاه لشکر پیاده ارتش کردستان راه‌اندازی شد و بعدها به فرودگاه مسافری تغییر کاربری داد و اکنون جزو فرودگاه‌های عملیاتی کشور است.

این فرودگاه با ۹۰۰ هزار متر مساحت در جنوب غربی سنندج و در ابتدای جاده سنندج - کرمانشاه قرار دارد که در حال حاضر به عنوان فرودگاه بین المللی به فعالیت خود ادامه می دهد اما پروازهای آن تنها در مسیر سنندج به تهران خلاصه شده است.