دزفول-ایرنا- فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول با اشاره به فعالیت‌های ارتش در عرصه‌های مختلف گفت: ارتش در حفظ تمامیت ارضی و امنیت نظام نقش موثری ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم ابراهیم دلسوزی سه شنبه در آیین نماز وحدت ادارات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: شهدا به ما درس ولایتمداری و اتحاد دادند و امیدواریم ادامه دهنده راه آنها باشیم.
وی با بیان اینکه بیعت ارتش با مردم موجب تسریع پیروزی انقلاب اسلامی شد، افزود: حماسه آفرینان ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس در همه عملیات چریکی با ایثارگری خود، ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند.
فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول اظهارکرد: بعد از جنگ نیز ارتش به بازسازی و حفظ و حراست از تمامیت ارضی کشور ادامه داد و وقتی بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری صادر شد، نیروهای مسلح نخستین نفراتی بودند که این بیانیه را با جان و دل اجرا کردند.
امیر سرتیپ دلسوزی بیان کرد: بعد از بیانیه گام دوم انقلاب نیز ارتش، امنیت نظام را در دستور کار نیروهای خستگی ناپذیر جهادی خود قرار گرفت.
وی با اشاره به فعالیت‌های خستگی ناپذیر فرماندهان ارتش افزود: مشارکت در همه صحنه‌ها از جمله انتخابات مختلف از دیگر اقدامات نیروهای ارتش طی سالهای گذشته بود.
فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول بیان کرد: نیروهای ارتش به سمت تولید پهپاد و موشک‌های پیشرفته حرکت کرده و افزون بر یکهزار و ۱۰۰ سلاح جدید به ارتش نیروی زمینی اضافه شد.
وی اجرای رزمایش‌های بزرگ مانند ذوالفقار را از دیگر اقدامات ارتش طی سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: ارتش در سیل سال ۹۸، زلزله خوی و آبرسانی در بحران نیز قبل از سایر نیروها حضور یافت و ایثارگری کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز
روز ارتش جمهوری اسلامی را گرامیداشت و گفت: ارتش جمهوری اسلامی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در کنار مردم و حافظ مرزهای جمهوری اسلامی بود.
محمدمهدی صافی افزود: ارتش در هشت سال جنگ تحمیلی نیزبا ایثار و فداکاری از مرزهای جمهوری اسلامی حفاظت کرد و در حادثه های مختلف مانند سیل و زلزله رشادت های ارتش مشهود بود.
وی از طرف دانشجویان از زحمات و ایثارگری نیروهای ارتش قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، ۲۹ فروردین در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز ارتش و نیروی زمینی نامگذاری شده است.