کرج - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بسترها برای تحقق پژوهش های بنیادی در آموزش و پرورش در زمان تحصیل  دانش آموزان در اولویت های این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش خبرنگارایرنا، محمدمهدی کاظمی سه شنبه شب در آیین افتتاح پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا اشتهارد استان البرز، افزود: بنابراین با استفاده از ابزارهای مختلف، تفکر الگوریتمی و روحیه پژوهشگری را در دانش آموزان تقویت کنیم تا بدین ترتیب، مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت پژوهشگر را تحقق بخشیم .

وی بیان کرد: باید زمینه سازی شکل گیری پژوهش‌سرا های بیشتر را برای کشف استعدادهای علمی و پژوهشی همه دانش آموزان داشته باشیم و تفکر خلاق را نیز با ایجاد خانه های خلاق افزایش دهیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی دستاوردهای مهمی داریم، خاطرنشان کرد: این مهم، نتیجه تلاش جوانان امروز و نوجوانان دیروز است.
کاظمی یاد آورشد: دانش آموزان امروز دانشمندان آینده هستند که باید موقعیت های یادگیری متنوعی را برای آنان فراهم کنیم تا بتوانند در این مسیر یافته های خود را به علم تبدیل کنند.
کاظمی تصریح کرد: امروز عملکرد پژوهش سراهای آموزش و پرورش بسیار خوب بوده و توجه نهادها و پژوهش سراهای متعددی را به خود جلب کرده اند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدواریم مسوولان در دولت و مجلس برای تقویت نیروی پژوهشی همکاری و حمایت لازم را از این مجموعه مهم بویژه راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی در مناطق محروم داشته باشند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز گفت: البرز ظرفیت بالایی برای پژوهش های علمی دانش آموزی دارد.
علی حجرگشت افزود: با توجه به کثرت مراکز علمی تحقیقاتی در این استان ، دانش آموزان می توانند از امکانات، تجهیزات آن از جمله در پژوهش سراهای دانش آموزی بهره مند شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: دانش آموزان باید بدانند راهی جز تحقیق و پژوهش برای توسعه کشور در همه زمینه ها نداریم.
حجرگشت یادآورشد: پژوهش در دنیای امروز به معنای تبدیل علم به ثروت است و هر کشوری که این زیرساخت مهم را ایجاد کند به موفقیت می رسد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش در مسیر پژوهش اقدامات گسترده ای انجام داده است که نتیجه آن را در حضور دانش آموزان در المپیادهای علمی و پژوهشی بویژه در استان البرز در سطح کشوری و برون مرزی می بینیم.