تهران - ایرنا - در حالی که ارتش سوریه به مقابله با نقض آتش بس از سوی گروه تروریستی «جبهه النصره» در منطقه «کاهش تنش» در شمال غرب سوریه ادامه می دهد، نیروهای ترکیه به حملات خود به روستاهایی در ناحیه «عین عیسی» و جاده بین المللی «M۴» در حومه شمالی شهر رقه در سوریه را افزایش داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، یک منبع میدانی سوری امروز چهارشنبه درباره جزییات این تحولات به روزنامه الوطن این کشور گفت: یگان های ارتش سوریه حاضر در حومه شمال غربی حماه در منطقه موسوم به کاهش تنش، با توپخانه سنگین مواضع تروریست های النصره را در خطوط تماس هدف قرار دادند، یگان های دیگری در حومه ادلب نیز با توپخانه سنگین و راکت مواضع تروریست ها را در الباره، الفطیره، کفرعوید، سفوهن، کنصفره، بینین، رویحه در منطقه جبل الزاویه گلوله باران کردند.

این منبع توضیح داد که حملات توپخانه ای و موشکی ارتش سوریه به مواضع گروه تروریستی جبهه النصره و متحدانش در پاسخ به حمله ای تروریستی صورت گرفت که سحرگاه دیروز از مرکز هماهنگی گروههای تروریستی موسوم به اتاق عملیات «الفتح المبین» علیه مراکز نظامی ارتش سوریه در حومه جنوبی و شرقی ادلب صورت گرفت.

ارتش سوریه همچنین در منطقه صحرای شرقی به عملیات زمینی علیه هسته های تروریستی داعش در این منطقه ادامه داد.

یک منبع میدانی سوری به الوطن گفت که عملیات دیروز ارتش بر از بین بردن هسته های باقی مانده داعش در مناطق شرقی حمص و غرب دیرالزور متمرکز بود.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود به تحرکات ارتش ترکیه در شمال سوریه اشاره کرد و نوشت: نیروهای اشغالگر ترکیه و گروه های تروریستی وابسته به آنکارا، با توپخانه سنگین مواضع شبه نظامیان مسلح موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) را در اطراف روستای صیدا و جاده بین المللی «M۴» در حومه عین عیسی در شمال رقه گلوله باران کردند و بر اساس گزارش منابع رسانه ای مخالفان مسلح سوری، این حملات تلفات دربر نداشت. شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا هستند.

به نوشته الوطن، منابع خبری محلی در شمار سوریه نیز گزارش دادند که حملات توپخانه ای نیروهای ترکیه علاوه بر جاده بین المللی M۴، روستاهای جهبل و طیبه در شرق منطقه عین عیسی را نیز هدف قرار داد.

در همین حال، نیروهای نظامی روسی گذرگاهی را که شبه‌نظامیان قسد از آن برای قاچاق بین روستای جدید عکیدات و طابیه جزیره در شرق استان دیر الزور سوریه استفاده می کردند، مسدود کردند.