ساری- ایرنا- استاندار مازندران از احداث اولین و بزرگترین مجتمع صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی استان در ۲ سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل پایانه صادراتی روماک گستر و جمعی از کارآفرینان و صنعت گران در ساری، افزود: حسب توافق‌های انجام گرفته با محوریت شرکت روماک گستر اولین و بزرگترین مجتمع صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی در استان احداث خواهد شد که مدیرعامل روماک متعهد شد، طی ۲ سال آینده این طرح مهم را راه اندازی کند.

وی با بیان این‌که، پیگیری مطالبات کشاورزان و باغداران، تسهیل معیشت کشاورزان و جلوگیری از تنش‌های احتمالی ناشی از فروش محصولات کشاورزی از دغدغه‌های جدی ما است، ادامه داد: پایانه صادراتی روماک گستر برای خرید تضمینی محصولات باغی و کشاورزان اعلام آمادگی کرد، بطوریکه امسال کشاورزانی که استانداردهای شرکت روماک گستر را رعایت کنند، محصولاتشان توسط شرکت روماک گستر تضمینی خرید خواهد شد.

حسینی پور گفت: با تشکیل یک گروه و کارگروه تحقیقاتی از سوی شرکت روماک و استانداری مازندران این شاخصه‌ها تدوین و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت تا شاهد خرید تضمینی محصولات کشاورزان باشیم.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: کارآفرینان و صنعت گران بخش خصوصی باید در راستای توسعه مازندران فعالیت داشته باشند و محور توسعه استان بر عهده بخش خصوصی است.

وی افزود: رشد تولید یکی از مولفه‌های مهار تورم است و تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی موجب رونق فعالیت کارآفرینان و صنعت گران استان می‌شود.

مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، حدود ۱۱ درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را دارد.