مشهد-ایرنا- مدیر فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: ۵۰۰ نفر از طلاب بانوی مشهدی برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف رمضانی مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی ثبت نام کردند که طبق سهمیه ۱۱۰ نفر برای اعتکاف به قید قرعه انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام اسدالله علیزاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتکاف بانوان از ۲۷ رمضان به مدت سه روز است. پیش از این هم اعتکاف برادران از ۲۴ رمضان به مدت سه روز در شبستان آیت الله نجف آبادی مسجدگوهرشاد حرم مطهر برگزار شد.

وی ادامه داد: تعداد برادران ثبت نام کننده برای اعتکاف هزار نفر بود که طبق سهمیه اختصاص یافته ۱۱۰ نفر انتخاب شده بودند.

مدیر فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: همچنین مراسم اعتکاف دانش آموزی در مسجد باقرالعلوم قاسم آباد مشهد با حضور ۳۰۰ نفر و در مسجد جامع ابرده با حضور ۲۲۰ نفر دانش آموزان و طلاب برادر از ۲۷ رمضان آغاز شده است.

علیزاده افزود: تشکیل حلقه‌های معرفت سیاسی بصیرتی، اخلاقی و تهذیبی و قرآن و عترت با حضور اساتید برجسته با موضوعاتی چون هویت طلبگی، مکتب عاشورایی و سیره شهدا، کار تشکیلاتی، تبلیغ جهادی، سواد رسانه، خانواده قرآنی الگوی جامعه اسلامی و معرفت نفس از جمله برنامه‌های این آیین معنوی است.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۴۶ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.