به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی، عابدین خرّم در جلسه سیاستگذاری جذب خیرین برای ساخت پروژههای آموزشی در استان، اظهار کرد: در این راستا باید از فرصت خوبی که طرح مولد سازی ایجاد کرده است برای تکمیل طرحهای نیمهتمام آموزش و پرورش استفاده کنیم.
وی با قدردانی از زحمات و تلاشهای خیران مدرسهساز استان، گفت: نتیجه اقدامات خیرین مدرسهساز، احیای انسانها و فراهم کردن بستر رشد انسانهای مفید به حال جامعه است و خیرین تبریز و آذربایجان شرقی مایه افتخار و سربلندی این خطه و مردم آن هستند که به صورت خودجوش اقداماتی انجام میدهند که الگوی جامعه است.
خرم اضافه کرد: به عنوان خدمتگزاران مردم به وجود خیران افتخار میکنیم، زیرا مشارکت آنها و جذب مشارکت اقشار مختلف مردم پشتوانه اصلی رشد و بالندگی ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه هرجا بدون مردم کاری انجام دادهایم منجر به نتیجه دلخواه نشده، افزود: پیروزی در جنگ و دفاع مقدس هشتساله نمونه عینی نقش حضور مردم بود که بعد از جنگ نیز در قالب اقدامات خیرخواهانه امتداد یافته است.
خرّم همچنین تشکیل و فعالیت جدی مجمع خیرین مدرسهساز در شهرستانها را در جهت تحقق عدالت آموزشی موثر دانست و گفت: در این راستا از واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی استان نیز میخواهیم که در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی خود در کنار خیران مدرسهساز استان باشند.
نگاه تحولی به آموزش و پرورش کارگشاست
استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای آموزش و پرورش استان هم نگاه تحولی به آموزش و پرورش را برای مقابله با نقشهها و توطئههای دشمنان کارگشا دانست و گفت: امروز تمرکز دشمن و مقصد اصلی بدخواهان نظام بر مسأله آموزش و پرورش است.
خرّم با تاکید بر توجه به منزلت معلمان، گفت: شأن و منزلت معلمان فراتر از مصوبات و تصمیمات داخلی آموزش و پرورش است و تمام دستگاهها باید در موضوع توجه به جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت همکاری داشته باشند.
وی اظهار کرد: معلم باید به عنوان پایگاه علمی و عملی شناخته شود و خود دستگاه تعلیم و تربیت باید متولی اصلی این مهم باشد.
خرّم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص اعتماد به نفس ملی و توجه همزمان به نقاط قوت و ضعف، گفت: امروز تمرکز دشمن و مقصد اصلی بدخواهان نظام بر مسأله آموزش و پرورش است و ما باید نگاه تحولی به این بخش داشته باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تغییرات مصوب در برگزاری آزمونهای نهایی مدارس، گفت: آموزش و پرورش نهادهای تاثیرگذار در این موضوع را معرفی کند تا در راستای همکاری این نهادها ابلاغ ویژهای صادر شود.
علی پوررادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به برنامههای هفته گرامیداشت مقام معلم، گفت: تکریم مقام معلم مختص آموزش و پرورش نیست و بسیار مطلوب است سایر دستگاهها نیز در این زمینه فعالیتهای قابل قبولی در شأن معلمان داشته باشند.